چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲

در گفت و گو با سینماپرس:

سیروس الوند: سینمای امروز ایران بیشتر به «سیرک» شباهت دارد!

سیروس الوند

سینماپرس: سیروس الوند کارگردان سینما معتقد است:‌ وضعیت سینمای امروز ایران بی شباهت به سیرک نیست!

کارگردان فیلم «مزاحم» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس بیان کرد: سینما در برگیرنده  وجوه مختلفی است که یک وجه آن سرگرمی است؛ یعنی مردم به سینما می روند تا فقط اوقات فراغتشان بگذرد. متاسفانه باید بگویم اغلب فیلم های حال حاضر سینمای ایران این وضعیت را دارند و این مسئله به واقع خطرناک است.

وی گفت: از طرف دیگر  انگار فروش فیلم ها  دیگر هیچ ربطی به کیفیت آنها ندارد و  فیلم هایی که  شرایط لازم را ندارد به گیشه خوبی دست پیدا می کنند.  

وی با بیان اینکه  فیلم های خوب در گیشه همیشه مهجور هستند  ادامه داد: مردم ما آنقدر گرفتاری دارند که صرفا برای خندیدن  به سینما می روند و نتیجه این می شود که فیلم های روی پرده ما مخاطب عام را جذب می کند اما تماشاگران جدی را خیر!

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت خود در مورد وضعیت اکران فیلم «این سیب هم برای تو» گفت: پروانه نمایش این فیلم را دو ماه گذشته دریافت کردیم اما هنوز زمان اکران آن مشخص نیست. پخش کننده محترم آقای مرتضی شایسته و هدایت فیلم مسئولیت پخش را به عهده دارند و امیدوارم این فیلم خوب به مخاطب عرضه شود.

کارگردان فیلم «دستهای آلوده»  ادامه داد: به نظر من چگونگی عرضه فیلم به مخاطب یکی از موضوعات مهم در سینمای ایران است که آن هم  به یک کار تخصصی تبدیل شده است. نوع تبلیغات، گرفتن سینما، نوع اطلاع رسانی و برخورداری از تیزر تلویزیونی همه در جذب مخاطب یک فیلم و اینکه مردم در جریان اکران فیلمی قرار بگیرند بسیار تاثیر گذار است.

الوند در خصوص وضعیت  گیشه سینماها در بهار  گفت: سینمای ایران را باید همیشه از انتها پیش بینی کرد. اگر فیلمی در نهایت در گیشه موفق شد این می تواند شروعی باشد برای چرخش سینما و دوباه فیلم ساختن. به نظر من گردش مالی سینما  بدون در نظر گرفتن کیفیت فیلم ها در چند وقت اخیر خوب بوده و مردم از فیلم ها استقبال کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.