یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

در مصاحبه ای با خبرنگار ما مطرح شد؛

فرهاد ورهرام و آخرین خبرها از مستند «بدون شناسنامه‌ها»/ این روزها بسیاری از مستندسازان مطرح کشور بیکارند

فرهاد ورهرام

سینماپرس:فرهاد ورهرام کارگردان و مستند ساز گفت: فیلم مستند «بدون شناسنامه ها» مراحل تدوین را توسط مهدی باقری طی می کند.

این کارگردان مستند در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس توضیح داد: مراحل  تحقیق این مستند چیزی نزدیک به یک ماه در پاییز و زمستان سال گذشته به طول انجامید و تصویربرداری هم بعد از نوروز به پایان رسید.

وی ادامه داد: موضوع مستند «بدون شناسنامه ها» در مورد افرادیست که در زندگیشان شناسنامه ندارند و به دلایل مختلف هم این امر تاکنون برایشان مقدور نشده است.

ورهرام همچنین گفت:برای  تصویربرداری این فیلم مستند به شهرهای مختلف از جمله سیستان و بلوچستان  سفر داشتم و موضوع این فیلم  منحصر به شهر خاصی نیست. در این فیلم آقای محمدضا تیموری تصویربرداری کار و احمدرضا طاعی صدابراری کار را انجام دادند.

این کارگردان فیلم مستند در بخش دیگری از صحبت خود در مورد وضعیت  تولید در سینمای مستند گفت: متاسفانه  تولید در این بخش به شدت کاهش پیدا کرده است و وقتی به فعالیت های همکارانم نگاه می کنم بسیاری از مستند سازان به نام که باعث افتخارسینمای  مستند هستند در حال حاضر بیکارند.

وی گفت: همکاران خوب من در این عرصه یا باید بیکاری را تحمل کنند و یا اینکه با قیمت نازل کار در تلویزیون را بپذیرند. جالب است که در حال حاضر تلویزیون هم به دلیل اینکه بودجه ندارد عملا تولیدی هم در مستند ندارد.

سازنده فیلم مستند «نخل» در پایان گفت: تنها جایی که در حال حاضر در دوره مدیریت فعلی از مستند سازان حمایت می کند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که در دوره جدید ۱۰۰ طرح را وارد سینمای مستند ایران کرد و این به واقع ارزشمند است.

نظرات

  • سياهان جنوب ۱۳۹۴/۱۲/۰۱ - ۲۱:۴۶
    0 0
    كشوري كه مردم سالاري ديني را يدك مي كشد، شايسته نيست با ساختن مستند هاي بي محتوي همچون سياهان جنوب بسازد. بجاي اينكه براي مردم بي پناه جنوب اشتغال سازي كنيد و درد انها را بيان كنيد، دنبال تحقير انها هستيد. اين نوع مستندها جز اينكه نشانگر تبعيض حاكميت قوم فارس بر ساير مليت هاي اصيل ايراني باشد، با سياست هاي تبعيض أميز بدنبال سركوب انهاست. شرم بر كساني باد كه نام بلال حبشي را يدك مي كشند، در حاليكه از فرهنگ قوم سوسما ر خور تبعيت ميكنند. بجاي اينكه مليت هاي ايراني را تحقير كنيد و دنبال كمك كردن به اعراب باشيد به درد اين مردم رسيدگي كنيد. بجاي اين نام تبعيض أميز كه كارتان هميشه كارش تحقير ساير اقوام ايراني بوده به درد انها برسيد. شرم به كسيكه از واژه سياه و سرخ براي تحقير بقيه استفاده ميكند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.