جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

در گفت و گو با سینماپرس اعلام کرد:

سلحشور: فقط «سرافراز» حامی ساخت سریال حضرت موسی(ع) است/عده ای می خواهند مرا از تلویزیون دور نگاه دارند!

فرج الله سلحشور*

سینماپرس: فرج الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است که عده ای در صدا و سیما تلاش می کنند او را از تلویزیون دور نگاه دارند.

 

کارگردان سریال «یوسف پیامبر» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس ابتدا در مورد وضعیت سلامتی اش  بیان کرد: خداوند را شکر می گویم که مرحله سخت بیماری  را پشت سر گذاشته ام  و روندی بهبودی را طی می کنم.

سلحشور سپس در بخش دیگری از صحبت خود در مورد تولید سریال «حضرت موسی(ع)» گفت: در حال حاضر آقای سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما تنها کسی است که با تعداد معدودی از مومنین فعال در این سازمان تلاش می کنند این سریال ساخته شود و مدافع ساخت این مجموعه هستند والا تا دلتان بخواهد  در صدا و سیما افرادی هستند که نمی خواهند این مجموعه ساخته شود!

این کارگردان گفت: آقای سرافراز خیلی محکم پای کار ایستاده اما متاسفانه عوامل و زیر مجموعه اش همان کسانی هستند که در سالهای اخیر این سریالهایی را که از تلویزیون این روزها پخش می شود را تصویب می کنند. 

وی افزود: تقریبا یک سال زمان گذاشته شد و سناریوی این سریال در پنج جلد به نگارش درآمد. فیلم نامه بارها مورد  بازنویسی و ویراستاری قرار گرفته است و نزدیک به ۳۰ مفسر و محقق که قران و احادیث را می دانند و تاریخ شناس هستند در نگارش این سریال با ما همکاری کردند از جمله افرادی که چهل سال روی قوم بنی اسرائیل تحقیق داشتند.

وی افزود: فیلم نامه کامل این سریال با نظارت  هنرمندانی که کارشان ادبیات نمایشی است شکل گرفته است.

وی ادامه داد: برخی در تلویزیون می گویند فیلم نامه خوب نگارش نشده و اشکالاتی وارد کردند که به نظر من منطقی نیست. آنها با رد فیلم نامه تلاش می کنند توپ را به زمین ما بیاندازند و می گویند ما بودجه به این سریال دادیم اما سلحشور فیلم نامه را بازنویسی نمی کند.

سلحشور ادامه داد: هر چه به آنها می گویم من در مشورت با محققان و مفسران بزرگ متن این سریال را نوشته ام اما به بهانه های مختلف می خواهند مرا دو سال از کار کردن دور نگاه دارند.

وی اضافه کرد: دو سال وقت کمی نیست و شاید دور ماندن من از تلویزیون آنها را به مقاصد و اهدافشان می رساند. جالب اینجاست که همه جا هم اعلام می کنند سریال موسی مشکل بازنویسی دارد.

این سینماگر همچنین در بخش دیگری از صحبت خود در مورد حاشیه های اکران فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمد رضا درویش گفت: فیلم را ندیدم اما معتقدم رستاخیز فیلمی است که در جهت اهداف فتنه سال ۸۸ و تحریف مفاهیم حقیقی واقعه عاشورا ساخته شده است نه ترویج این رویداد و واقعه مهم تاریخی.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.