شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

در گفت و گو با سینماپرس:

هاشمی: نگذاریم شأن سینمای ایران اینگونه پایین بیاید/ رسیدگی به مشکلات هنرمندان باید در اولویت قرار گیرد

سید ضیاء هاشمی

سینماپرس:سید ضیاهاشمی در پی انتشار خبری مبنی بر اختصاص فروش یک فیلم به یکی از بازیگران که مقابل سینما دستفروشی می کند گفت: نگذاریم شان سینمای ایران اینگونه پایین بیاید!

رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس درهمین زمینه توضیح داد: در دوره ای که مسئولیت خانه سینما را برعهده داشتم با چشم هایم دیدم که وسایل زندگی بازیگر یا کارگردانی را از منزلش به بیرون انداخته بودند و من با تاثر فراوان تمام تلاشم را میکردم تا به مشکل شان رسیدگی شود و آنها به خانه و زندگی شان برگردند.

وی ادامه داد: من اگر الان بخواهم در جایگاه رئیس صنف تهیه کنندگان وارد میدان شوم متهم به دخالت می شوم اما از مسئولین می خواهم به مشکلات هنرمندان رسیدگی کنند تا ما از این دست مشکلات مالی که در شان اهالی هنر  و سینماگران نیست را نشویم و نبینیم.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: سینمای ایران به چند بازیگر چهره خلاصه نمی شود. همین بازیگران هم در گذشته برای خود جایگاه و اعتباری داشتند. چند روز پیش خانوم بازیگر بسیار محترمی برای مشکل مالی اش با من تماس گرفت و من هرکاری از دستم برمی آمد دریغ نکردم ولی در حال حاضر توان بیشتری نداریم.

تهیه کننده فیلم «اعتراض» در ادامه افزود: من به همه اهالی سینما خصوصا خانه سینما توصیه می کنم که به مشکلات هنرمندان رسیدگی کنند؛ همه  می دانیم خانه سینما با بحران مالی دست به گریبان است اما باید رسیدگی به مشکلات هنرمندان را در اولویت قرار دهند. می شود در این شرایط بحران  هم به کمک هم بیایم  و به این مشکلات رسیدگی کنیم. اگر در شرایط بد اقتصادی به داد هم برسیم اهمیت دارد والا وقتی پول باشد که کمک کردن به هم  سهل  و آسان است.

هاشمی در ادامه گفت: دستمان اینقدرها هم بسته نیست که بگوییم نمی توانیم به امسال آقای اسعدی کمک کنیم. این همه کار تلویزیونی می شود سفارش این چند بازیگر را به یکدیگر بکنیم تا در پروژه های تلویزونی مشغول به کار شوند. این گونه مشکلات مالی به واقع در شان و منزلت سینمای ایران نیست.

وی همچنین در مورد فعالیت این روزهای خود در سینما گفت: تمام تلاشم این روزها این است دوباره وفاق و همدلی میان اهالی سینما برگردد و تفرقه  بین اعضا  از بین برود. این به نظر من از تولید هر کار سینمایی واجب تر است. تمام هم و غم من این روزها رسیدگی به مسائل صنفی اهالی سینماست.

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.