دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

گپی با بازیگر شناخته شده عرصه های هنری

جهانگیر الماسی: در طول این سال‌ها خیلی راه‌ها را نرفتم/ ۱۴ سال است که دیگر بازی‌ نمی‌کنم

جهانگیر الماسی در خبرگزاری سینمای ایران

سینماپرس: جهانگیر الماسی گفت: ۱۴ سال است که به دلایل محتلف در سینما ، تئاتر و تلویزیون بطور جدی و مانند گذشته بازی نمیکنم.

الماسی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه  بیان کرد: در حال حاضر در خانه هستم و فعالیت هنری خاصی ندارم.

کارگردان «رنج و سرمستی» که مدتهاست از آسیب دیدگی پایش رنج می برد در خصوص کم کاری این روزهایش در سینما یا تلویزیون گفت: دوستان و همکاران به جای من بازی می کنند؛ شاید هم توفیق اجباریست  که  این روزها خانه نشین باشم!

این بازیگر در ادامه گفت: چهارده سال است که من در سینما و تلویزیون  به غیر از یک ماه بازی «در چشم باد» بازی دیگری نداشته ام. نه اینکه نخواهم؛ مگر می شود کسی از کسب درآمد و کار کردن بدش بیاید. متاسفانه همکاران کار را از ما دریغ می کنند و با ما سازگار نیستند.

بازیگر «شبح کژدم» ادامه داد: علت این نوع رفتار در قبال افرادی چون من چندان پیچیده نیست و بی شک مسببان آن میدانند که چرا از توانمندیهای جهانگیر الماسی در عرصه بازیگری استفاده نمی کنند.

این بازیگر شناخته شده سینما ادامه داد: زمانی که به عنوان بازیگر در سینما تئاتر یا تلویزیون شروع به کار کردم، براساس سرمایه گذاری که روی من شده بود جوانیم را پای این حرفه گذاشتم و طرز تفکرم این بود که من متعلق به خودم نیستم. تنها بخش از زندگی خصوصی من متعلق به  خودم بود و به لحاظ هنرمند بودن و حفظ برخی حرمت ها وارد بسیاری از کارها نشدم و بسیاری از راهها را نرفتم. همان راههایی که بسیاری رفتند و به توفیقات اقتصادی زیادی هم دست پیدا کردند.

وی افزود: بخاطر حضور در عرصه های هنری از بسیاری از مواهب زندگی چشم پوشیدم چون احساس می کردم متعلق به یک سیستم بوده و متعلق به یک مملکت هستم هر چند که بعدها متوجه شدم انگار کسانی که راههای نرفته مرا رفتند انگار به ظاهر موفق تر شده اند.

وی تصریح کرد: شاید بی توجهی و تلاش عده ای برای حذف هنرمندانی چون ما ناشی از عدم همسویی من با بسیاری از افکار و روشهایی باشد که این روزها در سینما طرفدار پیدا کرده است.

الماسی در بخش دیگری از صحبت خود با بیان اینکه ما ایرانی ها همیشه دیر متوجه بسیار ی از  مسائل می شویم و  در بسیاری از موارد شتاب زده تصمیم می گیریم و قضاوت می کنیم افزود: با کمی تأمل و دقت باید از خود بپرسیم چرا کسی این روزها از بازیگران و هنرمندانی چون سعید پورصمیمی خبری نمی گیرد؟ فرامرز صدیقی کجاست؟ ژاله علو و گلچهره سجادیه این روزها چه می کنند؟ این فضای انفعال و بیکاری در عرصه هنر و به ویژه برای ما سینماگران از کجا ناشی می‌شود؟

برچسب‌ها

نظرات

  • سعید ۱۳۹۵/۰۸/۰۲ - ۰۷:۱۸
    1 0
    عالی بود ممنون

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.