دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

در پاسخ به خبرنگار سینماپرس:

دبیر جشنواره صنعتی «فردا»: بودجه نداشتیم؛ نتوانستیم فیلم تولید کنیم

نشست خبری سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا)

سینماپرس:مسعود نجفی دبیر جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» به سینماپرس گفت: بودجه نداشتیم و نتوانستیم در این موضوعات فیلمی تولید کنیم. این اظهارات در حالی بیان میشود که عدم تولید فیلم از جمله ضعف های اساسی در برگزاری جشنواره های موضوعی در کشور است

صبح امروز نشست رسانه ای سومین دوره جشنواره فیلم و عکس فناوری صنعتی (فردا) با حضور مسعود نجفی (دبیر جشنواره)، بهزاد رشیدی (رییس جهاد دانشگاهی)، سید محمد صادق لواسانی (مدیر روابط عمومی)  و با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

مسعود نجفی در این نشست رسانه ای در پاسخ به سوال خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه با توجه به تحریم هایی که بخش صنعت ایران در سالهای گذشته با آن مواجه بوده آیا جشنواره تولید فیلمی در  چنین موضوعاتی داشته است یا خیر گفت: زمانی که قرار شد جشنواره را برگزار کنیم کشور با وضعیت اقتصادی نامطلوبی همراه بود و ما در جذب بودجه به شدت با مشکل مواجه بودیم و با هزینه حداقلی توانستیم جشنواره را به کار بیاندازیم.

وی گفت: علی رغم اینکه از دو گروه تبلیغاتی خوبی هم  استفاده می کنیم ولی در بخش تولید نتوانستیم کاری کنیم. امیدواریم در سالهای آینده جهاد دانشگاهی تصمیمات جدی در این مسئله بگیرند.

بهزاد رشیدی رئیس جهد دانشگاهی نیز در ادامه این نشست گفت: بحث فرهنگی، آموزشی در جهاد دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین این مرکز برای دانشجویان بازدید از مراکز، نشست های تخصصی بین مستند سازان را برای ارتقای دانش آنها برگزار می کند و البته در ببحث تولید هم فعالیت دارد و مرکز در دوره های گذشته برگزاری جشنواره صدها طرح جدی فنی و فناوری را ثبت کرده که می توانسته به مستندات بسیار جدی تبدیل شود  . بیش از ۲۰ فیلم مستند هم توسط این جهاد در این دوره تولید شده اما رویکرد ثبت دانش فنی در این تولیدات از اهمیت ویژه برای ما داشته است. اتفاقا یکی از تولیدات اخیر هم بنا بود در جشنواره امسال قرا بگیرد که در خصوص خودرو تولید شده بود اما چون ثبت دانش فنی در آن باید لحاظ می شد نتوانستیم فیلم را در بخش مسابقه شرکت دهیم.

بر اساس این گزارش مسعود نجفی در ابتدای نشست گفت:جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) برعکس آنچه که نشان داده می شود جشنواره پولداری نیست. با بودجه اندک تمام تلاشمان را کردیم تا این رویداد را برگزار کنیم.

وی گفت:  بعد از چهارده سال کار  در حوزه رسانه با تیم جهاد دانشگاهی که سالها تجربه جهادی دارد و با تعدادی جوان دور هم جمع شدیم و امیدواریم در هفته ای که پیش رو داریم بتوانیم جشنواره ای به نحو مطلوب به مخاطبان ارائه دهیم.

مسعود نجفی افزود: جشنواره از بخش های مختلفی برخوردار است که تاکنون بازتاب اخبار ما در رسانه ها به بهترین شکل دیده شده و من از همکاری همه دوستان اینجا تشکر و قدر دانی می کنم. اما نکته جدید اینکه جشنواره با حمایت سازمان سینمایی در اختتامیه از بازیگران و فیلمسازانی که در عرصه ساخت فیلم صنعتی تلاش داشتند تقدیر می کند.

دبیر جشنواره  فیلم صنعتی گفت: تلاش ما این بود برای رونق جشنواره این رویداد را در  شهر تبریز به عنوان قطب صنعتی کشور برگزار کنیم. همانطور که همه می دانیم مهمترین آفت جشنواره های موضوعی این است که در تهران ببررگزار شده و مخاطب آنچنانی ندارد. ما در این دوره می خواستیم جشنواره در  شهر دیگری برگزار شود تا به شور و  حرارت آن اضافه شود و مهمتر اینکه مخاطب از جشنواره استقبال کند اما متاسفانه در آخرین لحظات مسئولان شهر تبریز گفتتند برایمان به صرفه نیست و این امر منتفی شد. امیدواریم این آفت جشنواره های موضوعی و بدون مخاطب بودن آنها مورد توجه بیشتر ی از جانب مسئولان قرار بگیرد.

همچنین بهزاد رشیدی گفت: شب اختتامیه جزییات جشنواره چهارم فیلم صنعتی  اعلام می شود و این نکته را هم بگوییم که فیلم های منتخب جشنواره  از شبکه های مختلف سیما به نمایش در می اید.

مسعود نجفی هم اظهار داشت: رایزنی می کنیم تا بتوانیم فیلم های سینمایی  مرتبط با موضوع جشنواره را در دل جشنواره به نمایش در بیاوریم.

محمد صادق لواسانی نیز در این نشست گفت:خوشحالیم جشنواره پس از سه سال وقفه  با دبیری مسعود نجفی در این دوره برگزار می شود و این نوید را می دهیم که جشنواره در دوره های آینده بدون وقفه برگزار شود. در هر حال با تمام مشکلات مالی که داشتیم تلاش کردیم برای جشنواره بهترین ساختار را در نظر بگیریم.

 

نظرات

  • امیر ۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۲۱:۱۶
    0 0
    چه اصراری بر تکثیر جشنواره های کم مایه هست؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.