سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

پورهاجریان به سینماپرس خبر داد؛

«کوپال» با کمک سبزواری‌ها ساخته می شود/ عدم حمایت مرکز گسترش از ساخت «ژاوی»

اصغر پورهاجریان*

سینماپرس: اصغر پورهاجریان تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با سینماپرس از ساخت فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی و همچنین حمایت سبزواری ها از این فیلم خبر داد.

پورهاجریان که سال گذشته درصدد تولید فیلم سینمایی «ژاوی» به کارگردانی «کاظم ملایی» بود در مورد دلیل اصلی توقف تولید ژاوی و آغاز پروژه‌ جدیدش به خبرنگار سینماپرس چنین گفت: علیرغم تمام تلاش ما، متاسفانه در نهایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از ساخت این فیلم حمایت نکرد ولی کاظم ملایی به سرعت درگیر متن جدیدی شد و بعد از یک سال فیلمنامه‌ای با عنوان «کوپال» نوشت که علیرغم محدودیت لوکیشن از لحاظ شرایط تولید شدیداً سخت و دشوار است.

وی ادامه داد: « کوپال» موضوع جذاب و نفس‌گیری دارد و به واقع مضمون و محتوای خیلی باارزشی را مطرح می‌کند که در حال حاضر در صدد دریافت پروانه ساخت آن هستیم.

این پیشکسوت عرصه‌ جلوه‌های ویژه ادامه داد: در این سالهای اخیر به لحاظ اقتصادی، تنها به مدد بخش خصوصی و مشارکت و سرمایه‌گذاری آنها می‌توان به تولید مطلوب یک فیلم امیدوار بود و حداقل کمک‌های معنوی نهادها و ارگان های دولتی می تواند التیام بخش حال این روزهای سینما باشد.

پورهاجریان افزود: از آنجا که کاظم ملایی از نخبه‌های هنری شهر سبزوار است، به پیشنهاد خودش تصمیم گرفتیم تا تولید این کار را به شهرشان منتقل کنیم تا به پشتوانه‌ی حمایت مسئولین دلسوز آنجا و توانایی هنردوستان متعهد این شهر، امیدوار باشیم که این فیلم در شرایط بسیار بهتری ساخته و تولید می‌شود. در حقیقت از نمایندگان مجلس این شهر گرفته تا فرمانداری و شهرداری و شورای شهر و دانشگاه حکیم، همگی کمر همت بسته‌اند تا این پروژه به بهترین شکل در این دیار تاریخی و فرهنگی اتفاق بیفتد.

پورهاجریان در پایان این گفتگو از حمایت معنوی سازمان حفاظت محیط زیست در این پروژه خبر داد و تصریح کرد: از آنجا که قصه‌ کوپال در راستای حفظ محیط زیست است، خانم دکتر ابتکار هم به عنوان حامی معنوی این کار همراه ما هستند.

نظرات

  • علیرضا ۱۳۹۴/۰۵/۰۶ - ۱۵:۴۷
    2 0
    کاظم مولایی فیلمساز قابلی است انشالله کار بلندش هم مانند آثار فیلم کوتاهش زیبا و تماشایی باشد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.