سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

امیر جعفری: «تعبیر وارونه یک رویا» سیاسی نیست!

سریال «تعبیر وارونه یک رویا»

تسنیم: بازیگر سریال «تعبیر وارونه یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی گفت: این کار به هیچ وجه سیاسی نیست بلکه تم جاسوسی دارد و به هیچ وجه ربطی به سیاسی‌کاری ندارد.

امیر جعفری بازیگر سریال «تعبیر وارونه یک رویا» درباره اینکه پس از چهار سال دوری از تلویزیون با مجموعه تلویزیونی «تعبیر وارونه یک رویا» به تلویزیون بازگشت گفت: علت این غیبت طولانی ضعیف بودن فیلمنامه‌ها است که نتوانستم در آثار بسیاری حضور داشته باشم.

وی درباره حضور در سریال فریدون جیرانی گفت: این سریال کاری جاسوسی است که در بستر ملودرام انجام می شود و باید بگویم من کارهای جاسوسی را دوست دارم ولی تا به ‌حال در چنین سریال‌هایی بازی نکرده بودم. در فیلم «نفوذی» هم در نقش یک جاسوس ظاهر شدم اما آن کار در ژانر دفاع مقدس بود اما به هر حال سریال‌های جاسوسی را بیشتر دوست دارم.

بازیگر سریال «میوه ممنوعه» با اشاره به این که این سریال مسایل روز هسته‌ای را به تصویر می‌کشد، افزود: این کار به هیچ وجه سیاسی نیست بلکه تم جاسوسی دارد و به هیچ وجه ربطی به سیاسی‌کاری ندارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون یادآور شد: در تمام دنیا آثاری مشابه «تعبیر وارونه یک رویا» ساخته می‌شود و همه هم از این آثار تعریف می‌‌کنند اما انگار ما خودمان، خودمان را قبول نداریم. به نظر من «تعبیر وارونه یک رویا» جز سریال های خوب جاسوسی محسوب می شود.

[امیر جعفری: «تعبیر وارونه یک رویا» سیاسی نیست]

بازیگر فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» درباره فعالیتش در سینما پس از این سریال افزود: پیشنهادهایی به من شده اما تا زمانی که در این سریال بازی می‌کنم، نمی‌توانم آنها را بپذیرم.

جعفری درباره کاراکترش در سریال «تعبیر وارونه یک رویا» گفت: این شخصیت از طرفی همسر خود را از دست داده و از طرف دیگر دخترش عاشق می‌شود ولی اگر بخواهم بیشتر بگوییم، قصه لو می‌رود.

وی درخصوص تجربه هم بازی شدن با بازیگران ارمنستانی در این پروژه هم اظهار داشت: بازیگران ایرانی به لحاظ بازیگری خیلی خوبند اما بازیگران ارمنی هم که در این سریال با ما کار کردن از بازیگران خیلی خوب کشورشان بودند. مشکل عمده ما در آنجا مشکل زبان بود چرا که آنها انگلیسی متوجه نمی‌شدند بنابراین مجبور بودیم یا ما ارمنی حرف بزنیم یا آنها فارسی صحبت کنند، بنابراین تصمیم بر آن شد که ما ارمنی حرف بزنیم.

وی در باره تجربه بازی به زبان ارمنی گفت: ما آنجا مترجم داشتیم و او دیالوگ‌های ما را به زبان ارمنی ترجمه می‌کردند و آنرا ضبط می‌کرد و در اختیار ما قرار می‌داد که پس از چند بار گوش دادن و تکرار کردن جلوی دوربین دیالوگ را می‌گفتیم. من هم به این وسیله، این صحنه‌ها را به راحتی بازی می‌کردم.

مجموعه تلویزونی «تعبیر وارونه یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه کنندگی سیدکمال طباطبایی، محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک است که پخش آن از شنبه سوم مرداد ساعت ۲۲ از این شبکه آغاز شده است. این سریال در۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای تهیه و تولید شده و از شنبه تا چهارشنبه هر هفته پخش شود.

این مجموعه هم اکنون در مراحل پایانی تصویربرداری قرار دارد و بگفته کارگردان این سریال، تصویربرداری آن تا دهم مرداد به اتمام خواهد رسید. تعبیر وارونه یک رویا یک سریال جاسوسی است که فیلمنامه آن بر مبنای اطلاعات واقعی و ماجراهای اتفاق افتاده در ایران، بدون اغراق در شخصیت‌پردازی‌ها و فقط با اضافه کردن تعلیق داستانی و روابط خانوادگی قهرمانان قصه و حتی قهرمانان خارجی داستان نوشته شده است.

در واقع در این سریال، ملودرام و فضای جاسوسی با هم ادغام شده‌اند و در عین حال این مجموعه روایتگر یک ماجرای عاشقانه تلخ هم هست. امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، داریوش ارجمند، فرهاد قائمیان، قاسم زارع، فرزین صابونی، الهام کردا، نیما نادری، نگارعابدی، آزاده سدیری، صفاآقاجانی، علی صالحی، کریم امینی، ابراهیم عزیزی، نیلوفر شهیدی، دانیال حسین‌زاده، ستاره حسینی، سهیل ساعی و ساناز حاذق‌سا، بازیگران ایرانی این مجموعه هستند.

دیگر عوامل این سریال عبارتند از: تصویربردار مرتضی غفوری، تدوین بهرام دهقان، طراح صحنه بابک کریمی، طراح لباس شیده محمودزاده، دستیاراول کارگردان و برنامه‌ریز آلاله هاشمی، طراح چهره‌پردازی ایمان امیدواری، مدیرصدابرداری ناصر انتظاری و مدیرتولید شاهین شهباززاده.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.