چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به کارگردانی بهزاد رفیعی

نمایش «سکوت رعنا» در جشنواره کودک آمستردام هلند به نمایش در می آید

فیلم سینمایی سکوت رعنا

سینماپرس: «سکوت رعنا» اولین فیلم بلند بهزاد رفیعی در بخش رقابتی بیست‌ونهمین دوره جشنواره بین المللی کودک سینه کید آمستردام هلند حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، این جشنواره هر سال بهترین فیلم های کودک و نوجوان از سرتاسر جهان را انتخاب می‌کند و برای گروه سنی ۳ تا ۱۴ سال به نمایش می گذارد. در هر دوره جشنواره معمولا ۱۵ فیلم بلند به رقابت می‌پردازند.

«سکوت رعنا» روایت ماجرای دختری هفت ساله به نام رعنا است که در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می کند و یک مرغ خاص به نام کاکلی دارد. کاکلی برای رعنا تخم می گذاردو رعنا روی پوسته تخم مرغها با مدادرنگی نقاشی یک جوجه را می کشد. او همراه با برادر خود تخم مرغ ها را جمع می کنند تا بتوانند از انها جوجه‌هایی شبیه کاکلی داشته باشتند. در یک شب بارانی کاکلی شکار شغال می شود و….

«سکوت رعنا» محصول حوزه هنری، پیشتر جایزه بهترین فیلم بلند از جشنواره کیندرکینو آلمان را دریافت کرده بود و در بخش رقابتی جشنواره کودک شارجه امارات حضور خواهد داشت. رفیعی تاکنون در مقام دستیار کارگردان با مجید مجیدی در فیلم‌های محمد (ص)، بید مجنون، باران و رنگ خدا، و همچنین با سیروس حسن پور در فیلم‌های تصمیم کبری و قطار باران همکاری داشته است. بهزاد رفیعی نویسنده و کارگردان فیلم «سکوت رعنا» از حضور مجید مجیدی به عنوان مشاور هنری پروژه استفاده کرده است.

جشنواره سینه کید از ۲۲ مهر تا ۱ آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.