چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

ضرغامی در حال دوچرخه‌سواری+ عکس

عزت الله ضرغامی*

خبرآنلاین: عزت‌الله ضرغامی با اشاره به اینکه توجه و تمرکز دائم به جزئیات، جز سرگیجه و از دست دادن زمان و درجا زدن نتیجه دیگری ندارد، مدیریت را از جهاتی شبیه دوچرخه‌سواری دانست.

او با انتشار عکسی از خود در حال دوچرخه‌سواری در اینستاگرام، شیوه یاد گرفتن این کار را برای کسانی که نخستین بار سوار دوچرخه می‌شوند، توضیح داد و یاد گرفتن این فن را به پسرها توصیه کرد.

او در این پست اینستاگرامی نوشت : « کسی که اول بار سوار دوچرخه می شود چندین بار زمین می‌خورد و نمی‌‌تواند تعادل خود را حفظ کند. با سه‌چرخه‌سواری فرق می‌کند! به او می‌گویند به ‌چرخ‌ها و پره‌ها نگاه نکن. سرت گیج می‌رود. باید به جلو و دوردست نگاه کنی و رکاب بزنی. به تدریج تعادلت حفظ می‌شود و پیش می‌روی! آقا پسرها حتماً یاد بگیرند؛ به درد می‌خورد. ورزش خوبی هم هست.»

ضرغامی

ضرغامی پس از توضیح شیوه دوچرخه سواری، درباره شباهت مدیریت با دوچرخه‌سواری نوشت : « مدیریت هم از جهاتی شبیه دوچرخه ‌سواری است. توجه و تمرکز دائم به جزئیات، جز سرگیجه و از دست‌دادن زمان و درجا زدن نتیجه دیگری ندارد. رهبری عزیز معتقدند، کارهای بزرگ «پرت» هم دارد. مهم نتیجه نهایی است. منتقد دلسوز و عالم هم باید بر این اساس حرکت کند. دستگاه‌های نظارتی هم همینطور! و الا کار جلو نمی‌رود. البته در مواقع خاص، برخی جزئیات و موضوعات کوچک نیز قابل اغماض نیست و مثل سنگ‌ریزه در کفش باید همان ابتدای راه، برداشته شود. دوچرخه‌سواری، دست انداز و گل و لای و طوقه کج‌کردن هم دارد، ولی نگاه به جلو و در مسیر اصلی ماندن مهم است. مهمترین ابزار تشخیص در این خصوص عقل است. در زمان فتنه هم نگاه به رهبری راه رستگاری است.»

او در این مطلب نگاهی به دوران کودکی خود نیز داشته و با بیان اینکه از کودکی به دوچرخه سواری علاقه‌مند بوده، نوشته است: «دوچرخه سواری لذت بخش است. از کودکی، آن را خیلی دوست داشتم. باز هم مرحوم پدر برایم نخرید! هم مشکل مالی داشت و هم می‌گفت خطر دارد! قابل درک است»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.