شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس

عضو هیأت مدیره سینما آزادی: نارضایتی مخاطب از کیفیت برخی فیلم ها زنگ خطری برای سینمای ایران است

محمدهادی منبتی*

سینماپرس: سید هادی منبتی عضو هیات مدیره سینما آزادی در خصوص کیفیت فیلم های در حال اکران در ماههای گذشته گفت:مخاطب برخی فیلم ها با نارضایتی سالن را ترک می کنند.

منبتی در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس  در خصوص کیفیت فیلم های روی پرده و میزان رضایت مخاطبان  بعد از دیدن فیلم ها گفت: بعضی از فیلم های روی پرده به دلیل بازیگر معروفی که دارند مورد استتقبال قرار می گیرند خصوصا اینکه  آن بازیگر را درسریال تلویزونی مورد علاقه خود هم می بینند  اما وقتی مخاطب از سالن بیرون می آید  با نارضایتی سالن را ترک می کند. اما با اینحال باز فیلم مربوطه مخاطب خود را داشت.

وی گفت: به نظر من این عدم رضایت مخاطب از کیفیت فیلم ها نشانه خوبی برای سینمای ایران نیست ضمن اینکه ما تمام تلاش خود را باید بکنیم تا مخاطبانی که به هر وسیله به دیدن فیلم به سینما می آیند را از دست ندهیم و این تماشاگران برای فیلم بعدی هم به سینما بیایند اما متاسفانه  بعضی از فیلم های روی پرده نه به لحاظ  کیفیت هنری و نه به لحاظ درام و قصه  برای مخاطب جذابیتی نداشتند و نتوانستند نظر مخاطب را جلب کنند علی رغم اینکه به شبکه میلیاردی هم پیوستند

وی همچنین گفت: براساس آخرین گزارشی که خواندم سینمای ایران در ماههای گذشته نزدیک به هشت میلیارد گردش مالی داشته که چنین گیشه ای به نظرمن برای بهبود وضعیت اقتصاد سینما مطلوب است.

وی ادامه داد: البته این آمار و ارقام در مقایسه با جمعیت سینما رو باز هم  بسیار پایین است ولی نسبت به سال گذشته  بهتر است.

مدیر عامل سابق موسسه تصویر شهر در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: به عقیده من دو نکته، شاخصه مهم اکران نوروز  و ماه رمضان امسال بود. اول اینکه این  فیلم های بخش خصوصی بودند که در گیشه با موفقیت همراه بودند و فیلم هایی که  با  سرمایه دولت ساخته شده بودند چرخش مالی خوبی نداشتند و نکته حائز اهمیت دوم اینکه بسیاری از فیلم های میلیاردی گیشه امسال فیلم های بودند که ما در جشنواره ندیده بودیم و با اینکه در این فستیوال مهم به نمایش در نیامده بودند اما در اکران موفق بودند.

وی با بیان اینکه فیلم ها در کل فروش خوبی داشتد گفت: اما در این میان فیلم هایی هم بودند که با شکست در گیشه مواجه شدند.

مدیر سابق پردیس سینمایی ملت در ادامه گفت: به نظر من  اکران نوروز و ماه رمضان خوبی را پشت سر گذاشتیم در حالیکه پیش از این عنوان می شد ماه رمضان فصل مرده گیشه است اما امسال تجربه خوبی به لحاظ جذب مخاطب در گیشه داشتیم  و سه چهار ماه ابتدایی سال ۹۴ سینما رونق خوبی داشت.

وی گفت: پیش تر گفته می شد که مردم با سیینماها قهرند اما چند ماه گذشته برایمان ثابت شد فیلمی که مخاطب پسند باشد مردم را به سینما می کشاند و مخاطب برایش وقت می گذارد. این در حالیست که تلویزیون امسال در ماه رمضان سریالهای خوبی هم داشت و این در کاهش مخاطبان سینما می توانست تاثیر بگذارد.

این عضو هیات مدیره سینما آزادی در مورد پیش بینی اش از ادامه گیشه امسال گفت: من مهندسی اکران نوروز و ماه رمضان را بسیار می پسندم. امیدوارم در طراحی نمایش فیلم ها در بخش دوم و سوم سال هم برنامه ریزی خوبی صوررت بگیرد تتا هم فیلم های با کیفیت به خوبی دیده شوند و هم بعضا فیلم ها در فصل مرده به نمایش در نیایند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.