شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

سرنوشت پروژه‌های انجمن سینمای دفاع‌مقدس با تغییر مدیریت

آرم انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس*

مهر: انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس این روزها منتظر آمدن مدیر جدید است و باید دید این تغییر مدیریت چه تاثیری بر تولید آثار سینمایی، مستند و سریال‌های این مرکز دارد.

در حالی که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در آستانه تغییر مدیریت قرار دارد و محمدرضا شرف الدین جای خود را به حسین نیرومند می دهد بررسی تعدادی از پروژه‌های سینمایی در دست تولید این مرکز سینمایی لازم به نظر می‌رسد.

بر همین اساس قرار است فیلمنامه سینمایی «امپراطور جهنم» توسط پرویز شیخ طادی ساخته شود و پیش تولید این اثر به پایان رسیده است و تا قبل از پایان تابستان به مرحله فیلمبرداری خواهد رسید.

از دیگر فیلمنامه های در دست نگارش به سفارش انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس «آخرین پرواز کرکس»، «ملاقات در وین» و «راشل کوری» است. محمدرضا عرب کارگردانی فیلم «ملاقات در وین» را به عهده گرفته و انجمن برای انتخاب کارگردان های ۲ فیلمنامه دیگر مشغول رایزنی با فیلمسازان است.

در حوزه سریال سازی نیز دو فیلمنامه «کایدن» به کارگردانی مسعود آب پرور نهایی شده و به زودی وارد مرحله پیش تولید می شود. یکی دیگر از سریال های در دست تولید «آرام می گیریم» به کارگردانی روح الله سهرابی است که بخش هایی از این سریال تصویربرداری شد، اما بعد از مدتی تصویربرداری متوقف شد و دلیل این وقفه در کار به دلیل اعمال تغییرات در فیلمنامه ایجاد شده است. براساس آخرین اطلاعات تغییرات لازم انجام شده است و روح الله سهرابی قائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بار دیگر کارگردانی این مجموعه تلویزیونی را به عهده خواهد گرفت.

همچنین فیلمنامه های «راه»، «زهر قند» و «ارتش سایه ها» در حوزه سریال سازی در حال نگارش هستند.

در حوزه مستندسازی نیز فیلم «مالکوم شباز» ساخته محمدعلی رخشانی (هاشم زهی) آماده نمایش شده است که قرار است یکشنبه ۱۱ مردادماه در برنامه «سینما روایت» رونمایی شود و  مستند «آره یا نه» به کارگردانی نقی نعمتی نیز آماده نمایش شده است. مستند «نشانی» به کارگردانی مهدی جعفری در مرحله تدوین است و مستند «آنچه بر سینما گذشت» به کارگردانی شهرام میرآب اقدم نیز در مرحله تصویربرداری قرار داد.

تغییر مدیریت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از مهمترین اتفاق های این انجمن سینمایی طی سال‌های اخیر است و طبق آخرین اطلاعات در فاصله کمتر از ۱۰ روز آینده مدیرعامل این انجمن معارفه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.