یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

پرسش یک فیلمساز در مصاحبه با ما؛

آقامحمدیان: با هزینه حذفیات «رستاخیز » و «محمد(ص) »چند فیلم ساخته می‌شود؟/ آیا «لاله» سزاوار این‌همه کم لطفی بود؟

شفیع آقامحمدیان*

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان فیلمساز و مدیر عامل سابق مرکز گسترش سینمای مسستند و تجربی گفت: حتی هزینه تولید بخش هایی از فیلم «محمد(ص)» و «رستاخیز » که این روزها به دلایل مختلف از نسخه اصلی فیلم حذف شده اند با هزینه ساخت فیلمی مانند «لاله» که بی دلیل برای آن حاشیه سازی کردند قابل قیاس نیست.

آقامحمدیان در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه  توضیح داد: شما هزینه هنگفتی که بابت کنار گذاشته شدن صحنه ها از این دو فیلم به دست می آید را در نظر بگیرید، با این سرمایه که به راحتی کنار گذاشته شده  چند فیلم می توانست برای سینمای ایران ساخته شود؟ با این هزینه چند کارگردان فیلم اولی  می توانست وارد سینمای ایران شود؟

وی ادامه داد: این روزها می بینیم نزدیک به چهل دقیقه از بخش های  فیلم «رستاخیز» با این ابعاد هزینه ای که برایش صرف شده حذف می شود یا همینطور فیلم «محمد (ص)» آقای مجیدی که نزدیک به بیست دقیقه آن کوتاه شده است؛ آنهم تنها به دلیل ضعف هایی که در حوزه کارگردانی مورد لحاظ قرار نگرفته است؛ آیا این حذفیات خسارت اقتصادی به حساب نمی آید؟

وی تصریح کرد:حالا آیا سزاوار است هزینه بسیار معمول و مرسوم ساخت فیلمی چون لاله را که همه مجوزهای لازم را از دولت گذشته همراه داشت بالا بدانیم و با متهم کردن اغلب مدیران گذشته طی دو سال گذشته با کم لطفی مانع از ادامه تولید آن شویم؟

این مدیرسابق  سینمایی در ادامه گفت: ای کاش مدیران سینمایی  ما بپذیرند که ساخت فیلم هایی با پروداکشن  سنگین یک نوع  آزمون و خطای سینمایی در کشور به حساب می آید و ممکن است بعد از ساخت به آن ایراداتی هم وارد شود که در نهایت حتی مانع اکران آن هم می شود. 

آقا محمدیان همچنین گفت: به نظر من ادامه ساخت فیلم«لاله» باید از سر گرفته شود چرا که به لحاظ اقتصادی این هزینه انجام شده است و تنها پانزده درصد فیلمبرداری  فیلم  باقیست. من همچنان معتقدم باید بر اساس توافقات انجام شده اجازه دهند فیلم ساخته شود و بعد فیلم را مورد قضاوت قرار دهند.

وی افزود: فیلم به لحاظ ساختاری برای پخش در خارج از کشور ساخته شده و از  قابلیت نمایش در خارج از ایران برخوردار است لذا بازگشت اقتصادی هم خواهد داشت. 

این کارگردان در ادامه در مورد فعالیت این روزهایش گفت: قصد دارم به زودی ساخت فیلم سینمایی  را آغاز کنم که موضوع آن به جریان مربوط به داعش بر می گردد.

 

وی گفت: طرح این داستان مربوط به  آقای ناصر هاشم زاده است  و ایشان خودشان نگارش این فیلم نامه را بر عهده دارند. هنوز اسم خاصی برای این فیلم در نظر گرفته نشده  اما بنا دارم کارگردانی و تهیه کنندگی اثر را خود عهده دار شوم.

آقا محمدیان همچنین افزود: تلاش می کنم بلافاصله بعد از پایان نگارش برای ساخت  فیلم اقدام کنم و فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانم  مگر اینکه مشکلات مالی مانع از ساخت فیلم شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.