یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

گفتگوی سینماپرس با مدیر برجسته هنری

ایرج رامین فر: دیگر از کار در سینما خسته شده‌ام!

ایرج رامین فر

سینماپرس: ایرج رامین فر طراح برجسته صحنه و لباس سینمای ایران پس از سالها فعالیت در این حوزه و کسب موفقیتهای فراوان، این روزها از فضای کار در سینما ابراز ناامیدی می کند.

در پی برخی حواشی پیرامون ساخت فیلم توسط یکی از کارگردانان فیلم اولی سینمای ایران که اخیرأ اخبار متناقضی از فرایند تولید آن و چگونگی حضور بازیگرانش در رسانه ها منتشر می شود، این مدیر هنری سینمای ایران با تأکید بر عدم ذکر نام فیلم مربوطه به خبرنگار سینماپرس گفت: دیگر تحمل کار کردن در این فضا را ندارم. وقتی قرار است ساخت فیلمی انجام شود صرف نظر از دلایل موجهی که دارد چرا این پروژه به نتیجه نمی رسد و متوقف می شود؟

وی گفت: متاسفانه باید بگویم مشکل اصلی سینما ، خود ما اهالی سینما هستیم که هیچ قانونمندی در کارمان نیست. حرفها هیچ تضمینی ندارند و همه چیز رو به هواست؛ از تهیه کننده تا کارگردان وقتی در مورد فیلمی حرف می زنند و ما کاری را شروع می کنیم این شروع هیچ تضمینی ندارد و قتی کاری متوقف می شود هیچ کس مسئول نیست.

وی ادامه داد: مشکل از آنجا شروع می شود که  وقتی ما راجع به صنف صحبت می کنیم این صنوف سینمایی قدرت ندارند و هیچ سازماندهی نمی شوند؛ این در حالیست که باید سینما قانونمند باشد و تکلیف آدمهایش را روشن کند.

وی گفت: سوال من این است آیا می خواهد فیلمی ساخته شود یا خیر؟ اگر بایدبسازیم که  فیلم را بسازیم و اگر نمی خواهیم بسازیم به ما اعلام شود. بلاتکلیفی برای سینماگرانی مانند ما بسیار بد است.

این طراح صحنه در ادامه صحبت هایش با اشاره به این مطلب که این ششمین فیلمی است که من کار را شروع می کنم اما بعد از مدتی به دلایلی متوقف می شود افزود: به معنای مطلق، ایران از سینمای حرفه ای برخوردار نیست و سینماگران ما با قدرت و ریسک بالا فیلمشان را شروع نمی کنند.  

رامین فر گفت: شاید این به تجربیات من  در سینما بر می گردد، ولی واقعا از سینما خسته شده ام؛ با اینکه به کارکردن در سینما علاقمندم و تا آخرین لحظه زندگیم سینما را دوست دارم اما مسائلی ایجاد می شود که بلا تکلیف می شوم و من از وضعیت بیزارم. 

وی گفت: جالب اینکه  وقتی در سینما این اتفاق می افتد هیچ کس جوابگو نیست و هیچ کس هم به صورت جدی و موشکافانه  مسئله را مورد بررسی قرار نمی دهد. 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.