سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳

سینماپرس و گپی با کارگردان «ملکه»

بازنگری اساسنامه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس لازم است/نیرومند کار سختی پیش رو دارد

محمدعلی باشه آهنگر در جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی «ملکه»

سینماپرس: محمدعلی باشه آهنگر کارگردان سینما معتقد است: مدیر عامل جدید انجمن سینمای دفاع مقدس روزهای سختی پیش رو دارد.

کارگردان فیلم «فرزند خاک» د رگفت و گو با خبرنگار سینماپرس در خصوص منصوب شدن محمدحسین نیرومند به عنوان مدیر عامل جدید انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: من پیشتر با توانمندی های ایشان در حوزه هنرهای تجسمی و زمانی که معاون سینمایی حوزه هنری بودند آشنا هستم. ایشان از معدود کسانی  بودند که به همراه آقای بنیانیان پای فیلم «بیداری رویاها» ایستادند و بانی ساخت این فیلم شدند.

وی گفت: آقای نیرومند در دوره پرالتهاب سال ۸۸ به دنبال احترام و روابط متقابل با هنرمندان بودند و تلاش می کردند هنر عالی انقلاب و دفاع مقدس را با در نظر گرفتن خط قرمزها گسترش دهند.

وی همچننین افزود: به نظر من تغییرات را باید در هر موردی مثبت ببینیم. هرشخصی بالاخره  در دوره مشخصی به عنوان سمتی می آید و بعد دوران مدیریتش تمام می شود اما آنچه که مسلم است اینکه ما  می تواینم در دوره های مدیریتتی مدیران مختلف از ایده هایشان استفاده کنیم و بهره ببریم.

باشه آهنگر ادامه داد: بپذیریم حوزه فعالیت در سینمای دفاع مقدس حوزه بسیار سختی است و کار در آن با مشقت جلومی رود و بعضا شاهد تنگ نظری هایی هم در این حیطه می شویم.

وی گفت: شاید مهمترین اصلی که در عرصه سینمای دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده بحث عدم پژوهش مناسب در طول ۸ سال دفاع مقدس است.

وی افزود: فارغ از اینکه در این حوزه فیلم ساخته بشود یا نشود مسئله  پژوهش باید در دستور کار قرار بگیرد؛ چراکه متأسفانه بسیاری از بازماندگان و خانواده های شهدا که گنجینه ها و سرمایه های ملی ما به حساب می آیند به دلیل کهولت سن این روزها در حال رفتن از میان ما هستند و باید هر چه سریعتر بانک کاربردی از گفتگو های تفصیلی با این عزیزان ترتیب داد.

کارگردان بیداری رویاها خاطرنشان کرد: ما قصد توصیه به آقای نیرومند را نداریم اما در هر صورت این حوزه با کاستی هایی همراه است که با ذکر این عناوین  می توان به رفع مشکلات موجود فکر کرد. قطعا این حوزه با مشکل بودجه همراه است اما باید برای مسائل بودجه ای نیز تدبیر مناسبی اندیشید.

وی گفت: نفس وجود یک تشکل بنام سینمای دفاع مقدس به خودی خود بسیار میمون و مبارک است اما این انجمن می توانست با توجه به وظایفی که بر عهده دارد جریان ساز باشد اکه متاسفانه اینگونه نبود.

کارگردان فیلم ملکه گفت: به نظر من اساسنامه این انجمن باید دوباره بازنگری و خلاهای موجود شناسایی و در آن گنجانده شود؛ ضمن اینکه به اتاق فکر این انجمن باید جدی نگاه کرد البته نه اتاق فکری که فیلمسازان را مورد نهی از انجام کاری قرار دهد؛ بلکه به صورت راهبردی اندیشه ها را بررسی کند.

وی گفت: به نظر من مهمترین مشکل مدیران در دوره های گذشته این بود که خودشان ایده به فیلمساز نمی دادند اما خوب  ایده فیلمسازان را مطالعه می کردندبه نظر من مدیر سینمایی باید به فیلمسازان پیشنهاد و ایده بدهد.

باشه آهنگر افزود:من برای آقای نیرومند دعا و آرزوی موفقیت می کنم چراکه می دانم ایشان در انجمن کار سختی پیش رو دارند. من از هیچ مدیری انتظار و توقعی نداشته و ندارم و امیدوارم فضای بسته سینمای دفاع مقدس به روی فیلمسازان باز شود و روزهای پر رونق این سینما را در کشور شاهد باشیم. 

نظرات

  • صدرا ۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۰۹:۱۵
    0 0
    سینمای دفاع مقدس از پتانسیل موضوعی فراوان برخوردار است مدیریت وافق دیدمهجور ومحدود و البته رانت آن را مانند تعدادی کتاب در بسته کارتن قرار داده واز دسترس خارج کرده مردم ایران براساس یک عادت سینمای جنگی را دوست دارند اما این ظرفیت و تولید آسان واستفاده از تمام امکانات وظرفیت های کشور در آن تابع عملکرد عقیم سینمای ایران متمرکز شده درتهران است انجمن سینمای دفاع مقدس می تواند این خلا را بعنوان راه کار انتخاب کند البته تعدادی باحکم انقلابی وضد انقلاب درصدد حذف تعدادی خواهند شدکه باید به آن فائق آید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.