شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

امیرحسین شریفی به سینماپرس گفت:

«آوازهای سرزمین من» در حال دوبله به زبان فارسی است

پشت صحنه فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» به کارگردانی عباس رافعی

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» از دوبله این فیلم به زبان فارسی برای نمایش در سینماهای کشور خبر داد.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: مقدمات کار برای اکران فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» در حال انجام است و ما هم اکنون در حال دوبله فیلم از عربی به زبان فاسی برای نمایش در سینماهای سراسر کشور هستیم.

وی افزود: این فیلم در حال حاضر در جشنواره کریمان عراق حضور دارد و همین طور به تازگی به بخش مسابقه یک جشنواره سینمایی در کشور روسیه راه یافته است؛ ضمن اینکه این فیلم برای تعداد زیادی از جشنواره ها در سراسر دنیا ارسال شده است که امیدواریم موفقیت چشمگیری را برای کشورمان به دست بیاورد.

شریفی ادامه داد: این فیلم علاوه بر فارسی، برای حضور در محافل بین المللی به سه زبان دنیا دوبله شده و در تمام نسخه های آن زیرنویس انگلیسی هم وجود دارد.

«آوازهای سرزمین من» داستان جوان مسلمانی به نام ناصر است که دل در گرو عشق دختری مسیحی به نام سارا دارد. اما آوار مشکلات، مسیر این پیوند را دشوار کرده است.

بنابراین گزارش، «آوازهای سرزمین من» اولین اثر سینمایی با محوریت مستقیم تحرکات گروهک تروریستی داعش در منطقه است و عباس رافعی کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد.

فیلمبرداری «آوازهای سرزمین من» ۱۱ شهریور در لبنان آغاز شد و پس از طی چندین جلسه فیلمبرداری همزمان با عید قربان به تهران و لوکیشنی در منطقه رباط کریم آمد تا ادامه فیلمبرداری مربوط به عملیات‌های داعش در این منطقه فیلمبرداری شود و در نهایت هم بخش های پایانی این فیلم مجددأ در مناطق شمالی لبنان مقابل دوربین رفت.

فهرست عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: امیرحسین شریفی، جانشینان تولید: جعفر صمدی، مهدی شریفی، هماهنگی تولید: حیدر شکاری، کارگردان: عباس رافعی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: بهرام صحیحی، دستیار دوم کارگردان: علیرضا ابراهیمی، منشی صحنه: فرحناز خسرو آبادی، عکاس: سیما محمدی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، مدیرصدابرداری: بهروز معاونیان، طراح گریم: مهرداد قلی پور، طراح صحنه: ایمن جابر، طراح لباس: غالب حلاوی، تدوین: پرهام وفایی، بازیگران: ادی رعد، جمال حمدان، امال افیش، مری الیزابت دبس، اشرف غیبور، علی طحان، علی شیبی، حامد ابراهیمی و پل سلیمان، هماهنگی بازیگران لبنانی: علی بوزید، محصول آفاق فیلم، به سفارش مرکز بین الملل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

قابل ذکر است که چندی پیش فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» در جشنواره ای در مسکو پایتخت روسیه حضور پیدا کرد و نشان صلح و دوستی همراه با تندیس سرباز مقاومت را برای امیرحسین شریفی تهیه کننده این اثر به ارمغان آورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.