شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

برگزاری یک نشست مطبوعاتی با حضور دو بازیگر زن

تیموریان: هیچ تضمینی برای برپایی جشنواره فیلم و عکس «مادر» در سال آینده وجود ندارد!

نشست خبری جشنواره فیلم و عکس مادر

سینماپرس:رویا تیموریان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم و عکس «مادر» درباره برگزاری این جشنواره در سال های آینده گفت: من به اندازه بضاعت انسانی، مالی و شرایط اجتماعی می توانم بگویم که این جشنواره برگزار می شود. ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که سال دیگر این دوره از جشنواره برگزار شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست رسانه‌ای اولین جشنواره فیلم وعکس مادر در پردیس سینمایی چارسو با حضور فاطمه گودرزی دبیر جشنواره، رویا تیموریان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره، پویان‌فر مدیر اجرایی و بهرامی مدیر موسسه نیلافرهنگ برگزار شد.

در ابتدای نشست فاطمه گودرزی ضمن تبریک روز خبرنگار در مورد جشنواره فیلم مادر گفت: این جشنواره آنقدر زیبا و وسیع بود که نمی‌توانستم به آسانی به آن نه بگویم. دبیری این دوره جشنواره هم برای من تجربه‌های خوبی داشت.

در ادامه این نشست رویا تیموریان نیز با تبریک روز خبرنگار گفت: امروز روز بزرگی است چون حرفه خبرنگاری کار بزرگ و پرمسئولیتی است. به اعتقاد من خبرنگاری یک رسالت بزرگ است که گاه کمرنگ می شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم «مادر» یک پیشنهاد به سینمای ایران است گفت: اختصاص جشنواره ای به موضوع مادر حرکت تازه ای در سینمای ایران است و به ما یادآور می شود که در لابه لای جشنواره های رنگین جایگاه مادر را فراموش نکنیم.

در ادامه پویان فر مدیر اجرایی جشنواره فیلم و عکس مادر گفت: دو هدف اصلی برای این جشنواره درنظر گرفتیم یکی تکریم مادر و دیگری تحکیم خانواده. در مجموع ۴۰۰ فیلم و ۶۵۳ عکس به دست ما رسید که با موضوعیت مادر ساخته شدند و یا اینکه مادران فیلم سازی این فیلم‌ها را ساخته‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع فیلم‌هایی که انتخاب شدند ۲۳ فیلم مستند، ۳۸ فیلم داستانی، ۶ فیلم تجربی، ۱۲ انیمیشن، برای داوری معرفی شدند. در بخش نماهنگ نیز اثری وجود نداشته که شایستگی داوری را داشته باشد.

پویان فر اضافه کرد: در سه روز برگزاری جشنواره یک فیلم به صورت نمایش ویژه درمی‌آید و در بخش جنبی فیلم مادر، من ترانه ۱۵ سال دارم و گیلانه به نمایش درمی‌آید .

وی در تکمیل صحبتهایش تصریح کرد:  فیلم «به همین سادگی» با تدوین جدید نمایش داده می شود. زمانی که با رضا میرکریمی کارگردان این فیلم تماس گرفتیم و خواستیم که فیلم «به همین سادگی» را برای نمایش در اختیار ما قرار دهد، گفت که این فیلم تدوین جدید شده است و قرار شد فیلم تدوین شده را برای نمایش آماده کند که در روز نمایش به دست ما خواهد رسید.

وی در مورد سالن‌های نمایش فیلم‌های جشنواره گفت: سالن ۱، ۲ و ۳ پردیس چارسو فیلم‌های این دوره از جشنواره را نمایش می‌دهند.

در ادامه نشست فاطمه گودرزی در مورد بزرگداشت‌های این دوره از جشنواره گفت: طبق برنامه قرار بود قرار بود برای خانم ژاله علو بزرگداشت بگیریم ولی به گفته ایشان دو سال است از خانه بیرون نیامده‌اند و در پی آن هستیم که جایگزینی برایشان انتخاب کنیم.

در ادامه نشست خبرنگاری از رویا تیموریان در مورد اینکه چرا فیلم شیار ۱۴۳ بین فیلم‌های نمایش داده شده جشنواره نیست، سوال کرد و تیموریان اینگونه پاسخ داد: هیچ مورد ویژه‌ای وجود ندارد که فیلم را به دلیل خاصی انتخاب کنیم یا اینکه کنار بگذاریم و خواهش می‌کنم قصد خاصی را برای این کار درنظر نگیرید ضمن اینکه این فیلم به تازگی اکران شده است و ما از فیلم‌هایی که قدیمی‌تر هستند برای اکران بخش جنبی جشنواره استفاده کردیم.

فاطمه گودرزی در ادامه نیز گفت: ما ۴ شب برای نمایش فیلم بیشتر فرصت نداشتیم ضمن اینکه ملاک این جشنواره فیلم‌های کوتاه است.

در ادامه نشست از برگزارکنندگان جشنواره فیلم و عکس مادر درباره ضرورت برگزاری این جشنواره سوال شد. گودرزی گفت: تمام دنیا جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌کنند ولی هیچ ایرادی به آنها نمی‌گیرند. اینکه گفته می‌شود این جشنواره می‌توانست در جشنواره فیلم پروین اعتصامی ادغام شود را قبول ندارم چون جشنواره فیلم پروین فیلم‌های بلندی که در مورد زن است را داوری می‌کند اما این جشنواره برای فیلم‌هایی با موضوع مادر است و عمده فیلمها‌ کوتاه و مستند هستند و  بیشتر برای کشف استعدادهای فیلمسازی است.

در انتهای نشست رویا تیموریان هم با اشاره به اینکه جشنواره به کشف استعدادهای جوان فیلمسازی کمک می‌کند گفت: عمده تلاش من در جشنواره ها این است که فضای آموزشی و دیده شدن را برای جوانان فیلمسازان ایجاد کنم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سینمای امروز ما نگاه زیبایی شناسانه‌ای وجود ندارد. همه چیز با تعارف پیش می رود و بعضی ها را هم شما (خبرنگاران) بالا می برید.

تیموریان در پاسخ به این سوال که آیا تضمینی وجود دارد که دوره بعدی این جشنواره برای سال بعد برگزار شود گفت: من به اندازه بضاعت انسانی، مالی و شرایط اجتماعی می توانم بگویم که این جشنواره برگزار می شود. ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که سال دیگر این دوره از جشنواره برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.