جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷

گلایه های یک فیلمساز در مصاحبه با ما

مزدآبادی : فضای مناسبی برای تولید فیلم کوتاه نیست/ «کسی مثل هیچ‌کس» پروژه بسیار سختی است

جواد مزد آبادی کارگردان

سینماپرس: جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون اظهار گلایه کرد که فضای کار فیلم کوتاه درسینمای ایران مناسب نیست و متاسفانه به فیلم کوتاه نگاه خوبی نمی شود

این فیلمساز که این روزها در تکاپوی ساخت یک فیلم کوتاه است در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس بیان کرد: انگار هر کسی وارد عرصه ساخت فیلم بلند شده دیگر نباید فیلم کوتاه بسازد.

وس ادامه داد: برخی ساخت فیلم کوتاه را زمینه ای برای ورود به فیلمسازی بلند تلقی می کنند در صورتی که در دنیا  اینگونه نیست و فیلمسازان بسیار بزرگی داریم که تمام عمرشان رادر گونه  فیلم کوتاه  صرف می کنند و تمام جشنواره های معتبر دنیا از جمله کن و برلین و وحتی اسکار بخش های ویژه ای مختص فیلم کوتاه دارند.

مزدآبادی به صحبت هایش  ادامه داد: امروزه دیگر با رشد تکنولوژی، مردم فرصت دیدین فیلم بلند را چندان ندارند و به نظر من فیلمسازان در قالب فیلم کوتاه و با کمترین زمان می توانند بیشترین پیام را به مخاطب انتقال دهند.

وی تأکید کرد: به نظرمن عرصه  فیلم کوتاه عرصه خلاقیت است. در فیلم بلند به خاطر محافظه کاری تهیه کننده یا بعضأ کارگردان، حس نوآوری و ابداع درفیلم کاهش پیدا می کند اما درفیلم کوتاه  فیلمساز خودش را رها کرده و آنچه در ذهنش دارد را نشان می دهد.

وی همچنین گفت: نکته مهم دیگر در این بحث حضور بین المللی فیلم های کوتاه  در عرصه جهانی بسیار ضعیف شده و باید بازنگری ویژه ای در این مورد انجام شود. سالهای دور تعدادی از فیلمسازان موفق عرصه فیلم کوتاه در این عرصه فیلم می ساختند  و برای این گونه سینمایی موفقیت های زیادی  هم کسب کردند اما وقتی وارد عرصه سینمایی بلند شدند کیفیت این حوزه افت شدیدی پیدا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد همه آن فیلمسازان دوباره به ساخت فیلم کوتاه روی بیاورند تا در عرصه بین المللی سینمای کوتاه ایران فرصتی ظهور را از دست ندهد.

وی در ادامه این گفتگو توضیح داد: روی فیلم نامه کوتاه «کسی مثل هیچ کس» پنج سال کار کردم. این فیلم کوتاه در فضای تجربی ساخته  می شود و کار بسیار سختی است.

وی اضاقه کرد: بخشی از لوکیشن فیلم در تهران، بخشی از آن در جزیره کیش در زیر آب و قسمتی از فیلمبرداری در خارج از ایران انجام می شود.

وی با بیان انکه به محض تامین منابع مالی ساخت فیلم را شروع خواهد کرد ادامه داد: این  فیلم کوتاه  از بازیگران و عوامل حرفه ای  برخوردار است  و در مدت زمان ۲۰ دقیقه ساخته می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.