دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹

در گفت و گو با سینماپرس:

راست گفتار: برای صندلی‌های خالی فیلم می‌سازیم!

کاظم راست گفتار درغرفه خبرگزاری سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: کاظم راست گفتار کارگردان و تهیه کننده سینما معتقد است فیلم های سینمای ایران مخاطب ندارد و فیلمسازان برای صندلی های خالی فیلم می سازند.

کارگردان فیلم نقاب در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه رقابت میان فیلم های بسیار ناعادلانه است گفت: وقتی فیلمی در گیشه تنها پنج میلیارد فروش دارد این یعنی اینکه فیلم مربوطه یک میلیون مخاطب و بیننده داشته که در مقایسه با جمعیت سینماروی ایران این میزان بیننده بسیار ناچیز است.

وی در خصوص اینکه آیا برای خنداندن مخاطب به هر طریقی باید متوسل شد یا خیر گفت: به نظر من یک فیلمساز وظیفه ارتقاء فرهنگ و بینش مردم را در جامعه دارد. سینماگر  باید فیلم هایی بسازد که  دانش مخاطب به واسطه آن تامین شود.

راست گفتار در عین حال تاکید کرد: اما نمی توانیم نیاز جامعه را هم در نظر نگیریم فیلمساز براساس نیاز جامعه است که به ساخت چنین آثاری توجه می کند. شما مشکل را باید در جامعه جستجو کنید نه در حیطه فیلمسازی.

وی ادامه داد: این را باید پذیرفت یک عده از همکاران من برای تجارت فیلم می سازند ی و یا شاید صرفا دغدغه پول و شهرت دارند؛ بعبارتی برای  آنها تنها کافیست مخاطب آنها را بشناسد. اما از جنبه دیگر هم باید به قضیه نگاه کرد که وقتی مخاطب به دنبال دیدن چنین آثاری است اگر در سینمای ایران این آثار را پیدا نکند  جذب ماهواره ها  و سریال های بی محتوا و بی ارزش کشورهای خارجی  می شود و اینجاست که وقتی سینما از مخاطب خالی شود از درون تهی شده و ما مخاطب ایرانی خود را از دست می دهیم.

وی بیان کرد: متاسفانه باید بگویم سینمای ایران بر خلاف آمار و ارقامی که به آن افتخار میشود در شرایطی به سر می برد که از نداشتن مخاطب رنج می برد و برخی فیلم های ما مخاطبی که باید داشته باشد را ندارد.

راست گفتار ادامه داد: در حال حاضر کار کردن در سینمای ایران  کار ساده ای نیست و فیلم هایی که متعلق به دولت و نهاد خاصی هستند به راحتی می توانند با در اختیار داشتن بودجه فیلمشان را به تولید  برسانند  اما بخش خصوصی با نداشتن سرمایه و هزینه ساخت، تولید فیلم هایشان ماهها به عقب می افتد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.