یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

در پی اقدام اخیر حجت الله ایوبی

بهمنی: سینماگران انقلابی و متعهد نباید زیر بار حذف عنوان «فجر» از معتبرترین جشنواره سینمایی کشور بروند

حمید بهمنی

سینماپرس: حمید بهمنی کاگردان سینمای ایران گفت: مهم ترین خواسته تمامی آحاد سینماگران و متعهد انقلابی در این برهه زمان بازگشت عنوان «فجر» به بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی کشور است.

حمید بهمنی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس حذف عنوان «فجر» از بخش بین الملل این رویداد مهم سینمایی را اقدامی زیرکانه و نادرست خواند و اظهار داشت: مگر می شود ما ایران را از انقلاب جدا کنیم چه برسد به اینکه بگوییم سینمایی بدون فجر و جشنواره ای را داشته باشیم بدون نام فجر که به نوعی همیشه در این سالها سمبلی از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی بوده است؟

وی افزود: ماهیت سینمای ایران، سینمای انقلاب است و چطور می شود در این کشور که برای دستاوردهای انقلابش هزاران شهید نثار کرده است، جشنواره ای برگزار شود به نام «ایران» و نامی از انقلاب در آن نباشد.

وی ادامه داد: شاید دوستان توجیه کنند که قصدی در کار نیست و بیشتر به جهت اینکه بخش بین الملل فیلم فجر در زمان دهه مبارک فجر برگزار نمی شود این تصمیم گرفته شده است که در پاسخ آن باید گفت  مسئولان سینمایی با عدم حمایت از فیلمسازان انقلابی و عدم ساخت فیلم هایی با موضوع انقلاب در طول دوران مدیریتشان نشان دادند که خیلی تمایلی برای حمایت از سینمای انقلاب ندارند.

مدیرعامل سابق موسسه شهید آوینی به اهمیت بخش بین الملل فیلم فجر و بازتاب آن در عرصه بین الملل و مخصوصاً کشورهای منطقه اشاره و تصریح کرد: جشنواره ای که بیش از سی و اندی سال به نام فیلم فجر برگزار شده و رویدادی با سابقه و شناخته شده به حساب می آید پایگاهی برای تمامی فیلمسازانی است که از سراسر دنیا نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی گرایش دارند و حذف این عنوان، اعتبار جشنواره را در حد و اندازه مرزهای جغرافیایی پایین می آورد.

وی افزود: بارها دیده شده که سینماگران معاند با جمهوری اسلامی ایران در جشنوار ه‌های مختلف خارجی با فیلم های ضد ایرانی به نام سینمای ایران حضور پیدا می کنند که نامگذاری عنوان جشنواره بین الملل فیلم فجر به فیلم ایران می تواند دستمایه سوء استفاده آن جریان نیز قرار گیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «گام های شیدایی» در تکمیل صحبتهایش در این خصوص خاطر نشان ساخت: حذف نام فجر که همیشه نامی پرفروغ برای انقلاب اسلامی و همچنین سینماگران ما بوده است، نگران کننده است و این احتمال می رود که مسئولان با نهادن نام ایران نه آن هم ایران اسلامی و نه جمهوری اسلامی ایران می خواهند سینمای انقلاب را به ورطه نابودی بکشانند.

حمید بهمنی در پاسخ به سوالی مبنی اینکه آیا به نظر نمی رسد انتخاب مدیر عامل خانه سینما پیش زمینه ای برای واگذاری جشنواره بین المللی فیلم فجر به خانه سینما باشد اظهار داشت: با انتصاب میرکریمی، ما اگر حتی این احتمال را بدهیم که جشنواره بین الملل فیلم فجر به خانه سینما واگذار شود اشتباه است چرا که متاسفانه پس از گذشت چند سال هنوز این خانه نتوانسته وجاهت قانونی پیدا کند و امیدوار هستیم که این اتفاق هرگز رخ ندهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.