جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲

در پی حذف«فجر» از عنوان یک جشنواره سینمایی

اسلاملو: تلاش مدیران سینمایی باید برای حفظ مفاهیم انقلاب اسلامی باشد نه حذف آنها!

محمدرضا اسلاملو*

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما گفت: مدیران سینمایی باید همه هم و غم خود را برای ترویج و حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش ها و آرمان های این انقلاب به خرج دهند نه حذف نام انقلاب اسلامی از رویدادهای فرهنگی!

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس، با ابراز تاسف از تصمیم سازمان سینمایی مبنی بر حذف عنوان «فجر» از بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر و جایگزینی عنوان «ایران» آنهم به تنهایی در این بخش گفت: از تصمیم سازمان سینمایی در حذف عنوان فجر از جشنواره شگفت زده شدم در حالیکه من همیشه امیدوار بودم در تمامی زیر مجموعه های سازمان سینمایی نام انقلاب اسلامی بدرخشد.

وی به استفاده شبکه های ضد انقلاب از این تصمیم عجیب اشاره کرد و اظهار داشت: مطمئن باشید که دشمنان این مرز وبوم از این تصمیم سازمان سینمایی سوء استفاده های خود را خواهند کرد و با تبلیغات و تحلیل های رسانه ای خود به دروغ به عدم استقبال فیلسازان سینمای ایران از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی اشاره خواهند کرد.

کارگردان «شهابی از جنس نور» افزود: ما برای تثبیت انقلاب، زمانی پیشنهاد کردیم مجموعه ای مانند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی  را به نام مرکز کسترش آثار تجربی و مستند انقلاب اسلامی ایران و یا انجمن سینمای جوان را به نام انجمن سینمای جوانان انقلاب اسلامی تغییر نام دهند تا فیلمسازان جوان این سرزمین، پرچم دار انقلاب اسلامی در داخل و هم در عرصه بین الملل باشند؛ حال جالب اینجاست نام انقلاب اسلامی را بر روی مراکز مذکور قرار که ندانند، هیچ؛ بلکه با حذف عنوان «فجر» از معتبرترین جشنواره سینمایی کشور آنهم با قدمتی به اندازه استقرار نظام جمهوری اسلامی در این مرزو بوم ، به نوعی به مقابله بسیار زیرکانه  با اهداف انقلاب اسلامی روی آورده اند که به شدت جای نگرانی دارد. 

وی در تکمیل صحبتهایش در این خصوص تصریح کرد: در همین مراکز به جای اینکه تفکرات انقلاب اسلامی ایران را در بین فیلمسازان ترویج بدهند متاسفانه آنها را برای ساخت و تولید فیلم برای جشنواره های خارجی و حضور در این رویدادها تشویق می نمایند که این تصمیمیات در آینده تاثیرات منفی بر سینمای ایران خواهد گذاشت.

اسلاملو با تاکید بر اینکه مدیران بعد از انقلاب باید پایبند به اهداف آن باشند گفت: مدیران و مسئولان این کشور همگی برآیند حکومتی برآمده از وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و لذا مدیران باید در زمان تصدی خود در هر مسئولیتی، همه هم و غم خود را برای ترویج انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش ها و آرمان های این انقلاب به خرج دهند چرا که اگر اینگونه نباشد دیگر در سال های آینده نامی از انقلاب اسلامی را در هیچ مجموعه ای از این کشور نخواهیم دید .

وی تأکید کرد: مدیران سازمان سینمایی نباید از بردن نام «فجر» به عنوان سمبل انقلاب اسلامی آنهم در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر ابایی داشته باشند و می بایست محکم پای ارزش های انقلاب اسلامی بایستند تا نام آنها در ذهن علاقمندان به حوزه سینما به نیکی نقش ببندد.

این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: مدیران ما باید با ساخت و حمایت ویژه از فیلم هایی با موضوع انقلاب اسلامی و اتفاقات منطقه و به تصویر کشیدن آن در پرده سینماها، روحیه انقلابی سینمای ایران را به رج جهانیان و دنیای غرب بکشانند نه اینکه تحت عنوان «جذب حداکثری» از فیلمسازانی که علیه انقلاب اسلامی فیلم ساختند و همیشه در مقابل جمهوری اسلامی ایران قد علم کرده اند، حمایت نابخردانه انجام دهند.

 

 

 

نظرات

  • صدرا ۱۳۹۴/۰۵/۳۰ - ۱۲:۵۷
    1 1
    مدیریت سینمای کشور نگاه وبرنامه ریزی شخصی را در حد واندازه شخصیت خودشان به سینما وکشور وانقلاب ومردم دارن وتا به حال این رویه اهداف انقلاب وکشور را به نیستی سوق داده ودولت همواره از این ظلم آشکار حمایت کرده ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.