یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: به شدت با حذف عنوان«فجر» مخالفیم/ برخی با طرح موضوع «ایرانیت» در صدد تضعیف جایگاه انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی

سینماپرس: سخنگوی کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: به شدت با حذف «فجر» از بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر مخالفیم و تلاش خواهیم کرد این اتفاق صورت نگیرد.

حجت الاسلام پژمانفر در پی اقدام اخیر سازمان سینمایی مبنی بر حذف عنوان «فجر» از مهمترین رویداد سینمایی کشور در بخش بین الملل در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: نام «فجر » حاکی از رویکرد انقلابی یک رویداد محسوب میشود و مسئولان وزارت ارشاد باید مانع از از بروز این اتفاق اخیر نامناسب شوند.

وی افزود: این اقدام استمرار جریانی است که پازل تضعیف جایگاه انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین اتفاق قرن در دستور کارشان قرار دارد؛ لذا مدیران فرهنگی نباید بگذارند این سابقه دیرینه در جشنواره ای چون فیلم فجر از بین برود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت خود نسبت به تفکیک دو بخش بین الملل و ملی از جشنواره فیلم فجر و انتقال زمان برگزاری آن از ایام دهه فجر به اردیبهشت ماه بیان داشت: مدیران سینمایی حتی بنا داشتند برگزاری بخش بین الملل  را از لحاظ مکانی به جزیره کیش انتقال دهند که این امر میسر نشد.

وی تصریح کرد: برخی این روزها در صدد طرح موضوع «ایرانیت» با هدف هجمه علیه انقلاب اسلامی هستند.

وی گفت: مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با اقدام اخیر مدیران سینمایی قرار شد امروز توسط سخنگوی کمیسیون به مسئولان وزارت ارشاد انتقال داده شود.

پژمانفر همچنین در خصوص پیگیری نامه خود به وزیر ارشاد درباره ۹ موضوع مبهم در حوزه عملکرد مدیران سینمایی دولت یازدهم گفت: طی جلسه با وزیر ارشاد مقرر شد طی یکماه با تشکیل کمیته ای پاسخ عملی سازمان سینمایی در این موارد را شاهد باشیم که متاسفانه هم از مدت زمان لازم گذشته و از تشکیل کمیته خبری نیست!

 

نظرات

  • محمد ۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۱۵:۳۰
    1 0
    مجلس توانایی نظارت براقدامات غیر قانونی وسلیقه ای وزارت ارشاد را نداشته چرا باید یک وزارت خانه در این عصر با توان ذهنی مدیران ارشاد که خود را صاحب حق کاذب می دانند اداره شود در وزارت از گاه گذاری برمسایل مالی نظارت می شود بقیه امور به اصطلاح خودشان خلاقانه است وتصادفا هم همگی غلط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.