جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

در گفت و گویی با سینماپرس اعلام شد:

اولین صداهای ضبط شده در ایران؛ سوژه یک مستند

مهرداد زاهدیان

سینماپرس: مستند با عنوان«لوله های فتوگراف» در مورد اولین صداهای ضبط شده در ایران به کارگردانی مهرداد زاهدیان ساخته می شود.

این مستندساز در گفت و گو  با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه توضیح داد: موضوع فیلم مستند لوله های فتوگراف درباره اولین صداهای ضبط شده در ایران است.

وی ادامه داد: این مستند در ادامه دو فیلم مستند دیگرم است که یکی در مورد اولین تصاویر فیلم های ایرانی با نام  «حلقه های گمشده » بوده و دیگری با نام «خاطرات روی شیشه» در مورد اولین عکس هایی که ایرانیان گرفتند می باشد. 

وی ادامه داد: نزدیک به شش سال است  که کار تحقیق و پزوهش و جمع آوری مدارک  روی این پروژه را انجام می دهم و تاکنون ۶۰ درصد تصویربرداری این فیلم انجام شده است.

زاهدیان ادامه داد: تاکنون برای ضبط برخی سکانس ها به شهرهای تفلیس ، استانبول و لندن سفر داشتیم و ۱۵ شهریور هم برای ادامه ضبط تصاویر به برلین می رویم. 

این کارگردان همچنین در مورد طولانی بودن مراحل تولید این فیلم نیز گفت: متاسفانه در ایران دسترسی به این منابع نداریم و به راحتی هم امکان دسترسی به ما داده نمی شود.

وی اضافه کرد: مجبویم برای کامل کردن  تحقیقات به کشورهایی که از این آثار در موزه های خود بهره می برند برویم و پراکندگی این آثار در کشورهای مختلف کمی روند تولیدمان را کند کرد.

زاهدیان گفت: مراحل فنی اولیه بخش هایی که تصویربرداری شده را انجام داده ایم و بعد از پایان تصویربرداری به طور کامل تدوین را شروع می کنیم.

مستند «لوله های فتوگراف »به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مهرداد زاهدیان ساخته می شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.