چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

همدان تنها با ۲ سالن فعال سینما میزبان جشنواره نوجوانان!

افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک

فارس: مسئولان سازمان سینمایی در شرایطی اولین دوره مستقل جشنواره نوجوان را در استان همدان برگزار می کنند که شهر همدان تنها دو سالن فعال در اختیار دارد که هر دو سالن نیاز به بازسازی و تعمیر صندلی‌ها و کفپوش دارد.

استان همدان امسال با تصمیم مدیران برگزاری  جشنواره فیلم کودک و نوجوان میزبان اولین جشنواره مستقل نوجوانان خواهد بود. اولین نکته قابل تامل در برگزاری جشنواره فیلم، بستر اصلی  و مکان مناسب برای پذیرایی گروه سنی نوجوان خواهد بود که این گروه سنی به لحاظ مختصات سنی شان و ورود به مرحله بلوغ نیاز به توجه خاص و دارای روحیه ای بسیار شکننده و حساس هستند.

شهر همدان دارای تنها دو سالن سینمای فعال است که مخاطبین این شهر از این دو سالن سینما قدس با ظرفیت ۵۰۰ صندلی در خیابان بوعلی بهره مند می شوند و فیلم های سینمای ایران را در شهر خود دنبال می کنند. این سالن متعلق به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است و هم اینک هر دو سالن این شهر فعال هستند اما یکی از معضلات این دو سالن کفپوش و صندلی های آن است که متاسفانه فرسوده شده و برای حضور نوجوانان در این دو سالن اصلاً مناسب نیست و کاملاً دور از انتظار است که این دو سالن بدو ن تجهیز شدن به صندلی های مناسب پذیرای مخاطبین جشنواره همدان باشند.

اما تعدادی از سالن های مراکز فرهنگی این شهر برای برگزاری جشنواره نوجوانان به ناوگان سینماهای جشنواره اضافه می شود که کمتر مورد توجه مخاطب است. یکی از آن ها سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که متعلق به کانون است . مجتمع سینمایی آوینی و مجتمع فرهنگی بوعلی سینا هم دارای سالن سینما است اما هر دو مجتمع مراکزی است که اغلب برای برگزاری همایش ها و آئین های اختتامیه و افتتاحیه استفاده می شود  و سالن های نمایش این مجمتع ها کمتر در دسترس مخاطبین این شهر قراردارد.

سینما فلسطین از دیگر سالن های شهر همدان به شمار می آید که در میدان امام این شهر واقع شده است ، مدتی است در دست تعمیر است و از سالن های غیرفعال این شهر به شمار می آید.

بازگشت جشنواره فیلم به همدان از جمله مطالبات همیشگی استان همدان بوده است؛ اما امروز با توجه به وضعیت سالن هایی که در اختیار مخاطبان این شهر قرار دارد و این مهم که تنها دو سالن فعال  و در دسترس مخاطب در این شهر وجود دارد که نیاز به تعمیر و بازسازی دارد نباید مسئولان با دوراندیشی بیشتر در این خصوص تصمیم به برگزاری اولین جشنواره مستقل نوجوانان در این شهر می گرفتند؟

جشنواره فیلم کودک و نوجوان در سال ۹۰ از همدان به اصفهان منتقل شد اما مدیران فرهنگی و ارشاد استان چقدر این شهر را برای بازگشت جشنواره آماده کرده بودند که پیشنهاد بازگشت جشنواره را به همدان به سازمان سینمایی ارایه دادند؟

مسئولان سازمان سینمایی در حالی اعلام آمادگی استان همدان را پذیرفتند که از وضعیت سالن های سینمای این شهر آگاهی دقیقی نداشتند. شهری که هنوز سالن سینمای آماده و مناسب برای پذیرایی ازاولین جشنواره نوجوان را ندارد چگونه در فرصت باقی مانده کمتر از دو ماه برای برگزاری این جشنواره آماده خواهد شد؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.