شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

سیطره سه کارگردان ارزشی بر جشنواره فیلم «فجر»

میزان: سه کارگردان ارزشی سینمای ایران، "جشنواره فیلم فجر" امسال را قبضه می‌کنند.

جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور هر ساله پذیرای آثار سینمایی از سوی سینماگران است و در واقع با نزدیک شدن به بهمن ماه تب سینمایی در کشور بالا می رود و اهالی هنر ودوستداران سینما به تماشای فیلمها می نشینند.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1394/6/7/1193161_874.jpg
جشنواره فیلم فجر به گفته بسیاری از سینماگران و منتقدان ویترین سینمای ایران است و فیلمهای یک سال سینما را تامین می کند بسیاری از سینماگران تمام تلاش خود را برای رساندن آثارشان به این فستیوال به کار می گیرند.

این جشنواره به عنوان یکی از مهمترین جشنوارهای سینمای ایران شناخته می شود و نتایج آن در فروش فیلمها و همچنین پیشرفت سینمای کشور تاثیر زیادی دارد همه جشنوارهای معتبر دنیا اهداف مشخصی را از برگزاری چنین مراسمهایی دارند جشنواره فیلم فجر نیز به عنوان رویدادی که نام "فجر" یکی از ارزشهای ما را با خود به یدک می کشد یکی از اهدافش نمایش فیلمهای ارزشی در این رویداد بزرگ فرهنگی است.

در میان فیلمهایی که این روزها برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می شوند فیلم هایی از سه کارگردان؛ بیشتر از همه چشم نوازی می کند کارگردانانی که در کارنامه کاری آنها فیلمهای ارزشی به وضوح یافت می شود.

"ابراهیم حاتمی‌کیا" کارگردان متعهد سینمای انقلاب و دفاع مقدس که در جشنواره سی و دوم فیلم فجر با فیلم سینمای"چ" که برشی از حضور شهید چمران در جبهه های غرب بود و این فیلم خوش درخشید، این روزها مشغول فیلمبرداری فیلم سینمای" بادیگارد " است، سوژه تازه ترین اثر حاتمی کیا مضمونی اجتماعی دارد این فیلم درباره یک محافظ شخصی است، در بخشی از داستان این محافظ شخصی از جان یکی از شخصیتهای مهم نظام حفاظت می کند اما در جایی دیگر و بر اساس حوادث متوجه می شوند که او بیش از آنکه به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است، محافظ شخصی دچار تشکیک می شود واین موضوع باعث می شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد و به سراغ محافظت از شخص دیگری برود که یکی از فعالان هسته ای کشور است.

"نرگس آبیار" نیز این روزها مراحل تدوین فیلم سینمایی" نفس " را سپری می کند. "نرگس آبیار" در جشنواره سی و دوم فجر با فیلم تحسین برانگیز "شیار۱۴۳" حضور داشت، این فیلم دفاع مقدسی نوید حضور یک کارگردان متعهد انقلابی و ارزشی را به سینمای ایران داد او حالا می خواهد با "نفس" در جشنواره سی و چهارم حضور پیدا کند.

"نفس " روایتی از زندگی چهار کودک با نامهای بهار، نادر ،کمال و مریم است. کودکانی که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود در دهه ۵۰ خورشیدی زندگی می کنند، دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد اما ...

"مسعود ده نمکی" که با سه گانه اخراجیها توانست رکورد تازه ای از فروش فیلمها را در سینمای ایران از خود به جا بگذارد همین چند وقت پیش فیلمبرداری "رسوایی۲" را به پایان رساند او این روزها مشغول تدوین این اثر سینمایی است.

"رسوایی۲"در ادامه "رسوایی۱" است. با این تفاوت که دراین فیلم حاج یوسف مردم را از یک حادثه احتمالی با خبر می کند...

از نکات قابل توجه هر سه فیلم این است که کارگردانان آنها علاقه ای به درز خبر از پروژه هایشان ندارند و ترجیح می دهند در سکوت خبری به کارهایشان بپردازند گویا می خواهند به دور از حاشیه به ساخت اثرشان به شیوه بدیع بپردازند.

حالا با کنار هم قرار گرفتن این سه فیلم ارزشی امید می رود که "جشنواره فیلم فجر" ۹۴ بیش از پیش به نامش و اهداف خود پایبند باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.