شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱

امیر تاجیک اعلام کرد:

۱۶ شهریور؛ رونمایی از گنجینه های مستند ایران/ تقدیر از ۷ مستندساز باتجربه و خلاق

امیر تاجیک در نشست مشترک شبکه مستند سیما و بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

سینماپرس: مدیر شبکه مستند از برگزاری شب نکوداشت بزرگان و رونمایی از گنجینه‌های مستند ایران در روز ۱۶ شهریور سال جاری خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امیر تاجیک با اعلام این خبر، بیان کرد: راه‌اندازی شبکه مستند گامی‌ بود که می‌توانست برای مستندسازان امیدبخش باشد. اما عدم حمایت جدی، روزمرگی و ارتباط ناکافی با بدنه قوی و خلاق این حوزه، منجر به کاهش اعتماد و ریزش مخاطب شبکه شد.

وی به نگاه و شناخت ریاست سازمان صدا و سیما از تاثیرگذاری فیلم مستند و حمایت جدی وی از ظرفیت و توانایی و حضور خلاقانه مستندسازان کشور اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته پس از تغییرات مدیریتی سازمان صداوسیما علاوه بر ارتقای زیرساخت‌های محتوایی، بصری و تکنیکی، تصمیم گرفتیم فضای بانشاطی جهت حضور و همراهی مستندسازان کشور با توجه به بضاعت محدود خود داشته باشیم.

مدیر شبکه مستند یادآور شد: برگزاری نکوداشت بزرگان و رونمایی از کنجینه‌های سینمای مستند، گامی‌ در جهت تقدیر و تحکیم و تثبیت این حرکت و نگاه مدیریتی سازمان صداوسیما است.

تاجیک تأکید کرد: در این رابطه طی چند ماه گذشته مستندهای ارزنده دهه ۴۰، ۵۰ و ۶۰ را شناسایی کردیم. عملا نسخه بسیاری از این آثار با توجه به پیشرفت‌های شتابان تکنولوژی، برای مخاطبان در دسترس نبود. ما جستجوی جدی برای جمع آوری این آثار داشتیم و ترمیم آنها را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: برنامه «گنجینه» پس از مراسم ۱۶ شهریور که به رونمایی از این آثار و تقدیر از گنجینه‌های سینمای مستند اختصاص دارد، در ۷۰ قسمت به صورت هفتگی روی آنتن خواهد رفت. کار بازسازی برای پخش و نگهداری آغاز شده است. در این مراسم مستندسازان برتر را از سراسر کشور دعوت کرده ایم. همچنین از هنرمندان، مسئولان، نمایندگان صنوف و نهادهای مختلف و اصحاب رسانه که حامی‌ مستند هستند نیز دعوت به عمل آمده است.

مدیر شبکه مستند افزود: در بخش قدردانی از هنرمندان نیز از هفت تن از مستندسازان خلاق و با تجربه سینمای مستند تقدیر می شود. همچنین در این مراسم از شهید مرتضی آوینی و زنده یادان محمدرضا مقدسیان و مرتضی ندایی تجلیل می‌ کنیم.

تاجیک در پایان گفت: فیلم مستند می‌تواند پلی بین واقعیت و حقیقت جامعه باشد. حمایت جدی از این سینما، حمایت از آگاهی، تعهد و مسئولیت است. نگاه ما به سینمای مستند و نیروی خلاق و سازنده آن نگاه به گنجینه‌های فرهنگی ما است. این سینما می‌تواند به راستی نقش هویت و شناسنامه این سرزمین را بازی کند. از نظر ما نیروی جوان و خلاق سینمای مستند ایران اسلامی‌، گنجینه‌های سینمای ملی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.