یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

دومین نشست مطبوعاتی اسعدیان و میری

ادای دین خانه سینما به فیلم پرحاشیه «قصه ها»/ وقتی که فیلم مورد اعتراض نمایندگان ملت تحسین می‌شود!؟

فرهاد اصلانی در فیلم سینمایی «قصه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد

سینماپرس: در حالیکه نمایش عمومی فیلم پر حاشیه و البته نه چندان قوی از لحاظ ساختاری «قصه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد، همچنان برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان سینمایی هزینه ساز بوده و قرار است علی جنتی تا مدتی دیگر برای پاسخگویی به نمایندگان ملت در خصوص این فیلم به صحن علنی مجلس برود، در اقدامی کاملأ هدفمند و برنامه ریزی شده از «قصه ها» به عنوان یکی از رکورد داران جوایز جشن خانه سینما نام برده می شود!

به گزارش خبرنگار سینماپرس، صبح امروز دومین نشست رسانه‌ای هفدهمین جشن بزرگ سینمای ایران در تالار سیف‌الله داد خانه سینما با حضور همایون اسعدیان دبیر جشن و مازیار میری دبیر اجرایی جشن برگزار شد.

همایون اسعدیان در ابتدای نشست  به حامی مالی این جشن اشاره کرد و اظهار داشت:  صنایع شیر ایران (پگاه) اسپانسر هفدهمین دوره جشن خانه سینما شده است.

وی در ادامه گفت: تا امروز داوری بخش‌های انیمیشن، فیلم کوتاه و مستند، انجام شده است و مرحله اول فیلم‌های بلند سینمایی مورد داوری قرار گرفته است و امشب اولین  مراسم در تالار ایوان شمس با اهدای جوایز فیلم‌های انیمیشن شروع می‌شود.

دبیر هفدهمین جشن خانه سینما گفت: مراسم فیلم کوتاه و مستند و همچنین بزرگداشت‌ها در روزهای آتی و دو هفته مانده به بیستم شهریورماه در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم اصلی جشن خانه سینما ۲۰ شهریورماه در عمارت مسعودیه خواهد بود و در این مراسم برگزیدگان فیلم‌های بلند سینمایی معرفی می‌شوند.

وی در مورد داوری فیلم‌های بلند سینمایی گفت: یازدهم شهریور مرحله دوم داوری‌های فیلم‌های سینمایی شروع می‌شود و تا ۵ روز ادامه خواهد داشت و در روز مراسم برندگان تندیس جشنواره را دریافت می‌کنند.

دبیر هفدهمین جشن خانه سینما خاطرنشان کرد: در این مراسم برای سه نفر از برزگان سینما به نام های سعید پورصمیمی بازیگر پیشکسوت، فرهاد ورهرام مستند ساز برجسته کشور و همینطور احمدرضا درویش کاگردان سینما و یکی از فعالان صنوف سینمایی برگزار خواهیم کرد .

وی افزود: هر سال جایزه ویژه مرحوم سیف‌الله داد را به یکی از اهالی سینما که در کنار سینما حضور داشته است اهداء می‌کنیم که امسال جایزه ویژه «سیف‌الله داد» نیز به علیرضا داودنژاد کارگردان سینما که ۴۰ سال در سینما و فعالیت‌های صنفی آن حضور داشته است.

در ادامه نشست مازیار میری دبیر اجرایی این جشن اسامی نامزدهای هفدهمین جشن سینمای ایران را اعلام کرد که از ۵۸ فیلم متقاضی شرکت در جشن خانه سینما ۲۴ نامزد معرفی شدند که در بین آنها «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی و در «دنیای تو ساعت چند است» به کارگردانی صفی یزدانیان با ۱۰ نامزدی و فیلم «قصه‌ها» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد با ۸ نامزدی رکورددار دریافت جوایز هستند.

اسعدیان در مورد انتخاب عمارت مسعودی برای محل برگزاری جشن خانه سینما نیز گفت: برگزاری جشن خانه سینما معضلات بسیاری دارد و ظرفیت ۱۶۰۰ نفری سالن همایش‌های برج میلاد پاسخگوی ۳۰۰ نفر عضو صنوف مختلف سینمایی نیست. برای همین تصمیم گرفتیم جشن را در عمارت مسعودیه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: ۲۱ شهریورماه روز  ملی سینمای ایران است ولی چون ۲۰ شهریورماه مصادف با جمعه شده است شرایط بهتری برای برگزاری جشن خواهد بود. تلاش داریم با کمترین هزینه جشن را برگزار کنیم تا همانطور که قبلا گفتیم آورده‌های مالی هم برای خانه سینما داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.