یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

در جمع خبرنگاران عنوان شد

اظهارات جدید سخنگوی ارشاد درباره سفر رهبر اسرائیلی ارکستر ملی آلمان به ایران/ بازگشت عنوان «فجر» تایید شد

نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد

سینماپرس: حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رهبر ارکستر سمفونیک آلمان به لحاظ ملیت و هویت به رژیم صهیونیستی منتسب است.

به گزارش سینماپرس، حسین نوش آبادی در نشست خبری با خبرنگاران در سالن شورای فرهنگ عمومی با اشاره به حاشیه های ایجاد شده برای سفر ارکستر سمفونیک برلین به تهران گفت: رهبر ارکستر سمفونیک آلمان به لحاظ ملیت و هویت به اسرائیل منتسب است. گروه ارکستر سمفونیک آلمان می تواند با تغییر رهبر گروه می توانند برای حضور در تهران مجددا درخواست بدهند تا مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره جداسازی دو بخش ملی و بین‌المللی جشنواره فیلم فجر و هزینه‌هایی که برای آن‌ها با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومت صرف خواهد شد، توضیح داد: جداسازی این دو بخش به‌عنوان برداشتن شعار فجر و رها کردن اصول و بی‌توجهی به اهداف انقلاب اسلامی نیست. چراکه همواره در برپایی این جشنواره این سوال مطرح می‌شد که آیا بخش بین‌الملل کیفیت لازم را دارد؟

او ادامه داد: در این راستا مسؤولان مربوط به این نتیجه رسیدند که در جشنواره فیلم فجر که در دهه فجر برگزار می‌شود، فضای لازم برای اکران فیلم‌های خارجی وجود ندارد و به نوعی تشریفاتی است. به همین دلیل، تصمیم گرفته شد این دو بخش جدا و با فاصله‌ی چند ماهه از یکدیگر برگزار شود. ضمن این‌که فیلم‌های منتخب ایرانی‌ در بخش بین‌الملل می‌توانند با فیلم‌های خارجی با همان عنوان فجر رقابت کنند.

به همین خاطر تصمیم بر این شد که بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر با چند ماه تاخیر نسبت به جشنواره فیلم فجر برگزار شود اما این تاخیر به معنای حذف شعار فجر نیست. این عنوان همچنان هست و خواهد بود و بخش بین الملل هم با همین نام برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای برگزاری جداگانه این دو بخش، هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای ایجاد نخواهد شد و بودجه، همان است که قبلا مصوب شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.