چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

در گفت و گو با ما تاکید کرد؛

ساداتیان: اگر ادوات نظامی تأمین نشود «خمسه خمسه » را نمی‌سازیم/ فیلم «افخمی»؛ با دو پیش تولید!

بهروز افخمی در نشست خبری فیلم «آذر ،شهدخت،پرویز و دیگران » در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس:تهیه کننده فیلم «خمسه خمسه» به کارگردانی «بهروز افخمی»تاکید کرد: اگر ادوات نظامی در اختیارمان قرار نگیرد این فیلم را نمی توانیم بسازیم.

این تهیه کننده سینما در گفت و گو با سینماپرس بیان کرد: از آنجایی که فیلم «خمسه خمسه» فیلمی با پروداکش عظیم است برای تسریع  در کار، دو پیش تولید را  برای فیلم در نظر گرفتیم. یکی پیش تولید نظامی تجهیزاتی  و دیگری پیش تولید سینمایی فیلم.

ساداتیان افزود: می بایست در پروسه زمانی پیش تولید تجهیزات نظامی،  توپ تانک، هلی کوپتر و سایر ادوات نظامی در اختیار عوامل تولید این فیلم قرار گیرد. دو ماهی می شود که ما برای تامین این ادوات نظامی  تلاش کرده ایم و اگر  این تجهیزات برایمان تامین نشود قطعأ امکان آغاز کار وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ابتدا تصور می کردیم می توانیم فیلم را به طور قطعی به جشنواره فجر برسانیم گفت:  مراحل اولیه تولید فیلم زمان بر است و فیلم به جشنواره امسال نمی رسد.

این تهیه کننده در ادامه گفت: عمده مکان های فیلمبرداری این فیلم جنوب کشور و شهر خوزستان است، اما  بخش هایی ازصحنه های عملیاتی این فیلم  را در کاشان فیلمبرداری خواهیم کرد.

داستان فیلم «خمسه خمسه» حوادث سال ۱۳۶۰ و هشت هفته اول جنگ عراق علیه ایران را روایت می کند که در نهایت به شکست محاصره اهواز می انجامد. در این عملیات واحد توپخانه عراق که به «خمسه خمسه» معروف بود توسط رزمندگان ایرانی شناسایی و در نهایت منهدم شد.

یکی از کاراکترهای اصلی این فیلم  شهید باقری و بسیجیان آن زمان هستند که در این فیلم نقش پررنگی دارند. همچنین باید اشاره کرد که این فیلمنامه بر اساس قصه‌ای واقعی نوشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.