سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

احمد نجفی: شورای عالی سینما منفعل شده است

احمد نجفی*

مهر: عضو سابق شورای عالی سینما از منفعل شدن این شورا انتقاد و اعلام کرد مصوبات این شورا در دولت قبل در دولت یازدهم پیگیری نشد.

احمد نجفی که پیش از این عضو شورای عالی سینما بوده است،  فعال سازی این شورا را یک ضرورت دانست و به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه به کرات شنیده ام که گفته می شود شورای عالی سینما در دولت دهم هیچ خروجی نداشته است و من به عنوان یکی از اعضای این شورا این گفته ها را تایید نمی کنم زیرا در این جلسات تصمیم‌های بسیاری گرفته شد اما هیچ یک از این مصوبات در دولت یازدهم پیگیری نشد.

وی درباره مصوبات پیگیری‌نشده توضیح داد: به عنوان مثال ۲۸۰۰ سهمیه مسکن مهر برای سینماگران گرفتیم و افراد بسیاری نام نویسی کردند اما پیگیری نشد.

عضو سابق شورای عالی سینما با اشاره به اینکه نگاه جدیدی به آموزش در رشته های مختلف سینما در شورای عالی سینما وجود داشت، گفت: یکی دیگر از سرفصل های مصوب در این شورا رویکرد تازه به مقوله آموزش در صنعت سینما بود ولی آن موضوع هم هیچ خروجی‌ای در دولت جدید نداشت. ما تا آخرین جلسه شورا همه کارها را با دقت و حساسیت پیش بردیم و دولت جدید باید راه را ادامه می داد اما بدون هیچ دلیل موجهی مجموع فعالیت های شورای عالی سینما رها شد.

نجفی متذکر شد: نکته دیگر اینکه جلسه های شورای عالی سینما در دولت دهم با حضور رئیس دولت برگزار می شد، اما طبق شنیده ها در صورتی که جلسات این شورا برگزار شود آقای روحانی در این حوزه حضور نخواهند داشت و با حضور وزیر ارشاد برگزار می شود.

بازیگر سینما و تلویزیون که به تازگی فیلم «من یک ایرانی هستم» را تهیه کرده است درباره روند ساخت این اثر گفت: هنوز کارهای پس از تولید به مراحل نهایی نرسیده و متاسفانه مانند سایر فیلم های در حال تولید، دچار مشکلات مالی شده ایم و هیچ حمایتی از سوی وزارت ارشاد صورت نمی گیرد.

وی در پایان گفت: متاسفانه خانه سینما به عنوان نهاد صنفی هم قدمی در راه جذب سرمایه و یا کمک رسانی به فیلمساز برای تولید نمی کند و فعالیت های خود را معطوف به تکمیل فرم بیمه و کارهایی از این دست کرده است. در سینمای ایران متخصص های بیکار بسیار داریم که چشم به نهاد صنفی و جذب در تولیدات سینما دارند اما متاسفانه جذب افراد در سینما به افراد و گروه‌های خاصی محدود شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.