چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

محبوب‌ترین رمان آگاتا کریستی معرفی شد

ایسنا: براساس یک نظرسنجی جهانی، کتاب «و سپس هیچ‌کس نبود» عنوان محبوب‌ترین رمان «آگاتا کریستی» را از آن خود کرد.

رمان معروف «و سپس هیچ‌کس نبود» که کریستی آن را دشوارترین اثرش برای نگارش توصیف کرده، از سوی خوانندگان بین‌المللی در سال‌روز تولد ۱۲۵ سالگی این نویسنده مشهور انگلیسی، به عنوان محبوب‌ترین رمان او شناخته شد.

1441173165596_Agatha-Christie-And-Then-There-Were-None.jpg

کریستی که متولد ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ است، در سال ۱۹۳۹ این رمان را به نگارش درآورد. «و سپس هیچ‌کس نبود» درباره ۱۰ غریبه‌ای است که هر یک به نحوی پایشان به یک جزیره باز می‌شود و درگیر ماجراهای راز آلود و مشکوکی می‌شوند.

http://media.isna.ir/content/211-128.jpg/4

به گزارش گاردین، براساس اعلام موسسه «کریستی»، این کتاب تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار جلد در سرتاسر جهان فروش داشته و عنوان پرفروش‌ترین رمان تاریخ را یدک می‌کشد.

آگاتا کریستی، نویسنده ۶۶ رمان کارآگاهی و ۱۴ مجموعه داستان کوتاه است که بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۶ به نگارش درآمده‌اند. مجموعه آثار کریستی تاکنون بیش از چهار میلیون نسخه در سطح جهان فروش داشته‌ است. همچنین سریال‌ها و تله‌فیلم‌های بسیاری براساس داستان‌های پلیسی جذاب کریستی ساخته شده و به نمایش درآمده‌اند.

آگاتا کریستی از نویسندگان برجسته‌ ادبیات جنایی انگلیس است که حدود ۸۰ رمان‌ پلیسی او و خلق کارآگاهان نام‌آشنایی چون «هرکول پوآرو» و «خانم مارپل» موجب شد تا لقب «ملکه‌ جنایت» را بگیرد. کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز کریستی را نویسنده‌ پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی در طول دوران و دومین نویسنده‌ پرفروش تاریخ ادبیات جهان دانسته است که آثار او در میان تمامی ژانرها، پرفروش‌ترین بوده‌اند. آگاتا کریستی در ۱۲ ژانویه‌ سال ۱۹۶۷ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.