چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

مخالفت استاندار اصفهان با تفکیک جشنواره کودک و نوجوان

افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک

فرهیختگان: مخالفت استاندار اصفهان با تفکیک بخش نوجوان از جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان این جشنواره را وارد حواشی دوباره‌ای کرده است.

رسول زرگر، استاندار اصفهان حالا بر این نکته پافشاری دارد که اصفهان «برند» جشنواره کودک و نوجوان است. او همچنین با اشاره به مخالفت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی‌بر تفکیک بدون استدلال و منطق جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: «با تفکیک جشنواره به دو بخش کودک و نوجوان‌انگیزه برای برگزاری جشنواره از بین خواهد رفت.

به‌زودی جلسه‌ای با مسئولان مربوطه برگزار می‌شود که در آن مخالفت با تفکیک جشنواره و دلایل مستدل برای این منظور ارائه خواهد شد.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۴ مرداد در نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) درباره جداسازی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان گفته بود: «جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، اتاق فکری دارد که در این اتاق فکر اعضا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که جشنواره به دو بخش خردسال و کودکان و نوجوانان تقسیم شود که من با این جداسازی مخالف بوده و درخواست کرده‌ام دلایل این جداسازی از سوی رئیس سازمان سینمایی برایم ارسال شود. وقتی دلایل جداسازی را فرستادند دیدم تعریف بخش خردسال از سه تا هفت سال است و بخش کودک از ۷ تا ۱۲ سال و در ادامه بخش نوجوان از گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال تعریف شده است. بنابراین تصمیم جمع این شد که این گونه جداسازی انجام شود و من نیز احترام گذاشتم و حال باید نتیجه را دید.» این در حالی است که همدانی‌ها در آستانه برگزاری جشنواره فیلم نوجوانان هستند و گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها دو سالن سینما در این استان آمادگی برگزاری چنین جشنواره‌ای را دارد. از سوی دیگر تعداد فیلم‌های قابل تامل در حوزه نوجوان به اندازه‌ای نیست که بتوان پیش‌بینی برگزاری یک جشنواره در حد استاندارد را کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.