یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

در گفت و گو با سینماپرس اعلام شد

آغاز تدوین اولین فیلم سلفی سینمای ایران/ کارگردان«گاهی»: سینمای ایران نیازمند یک شوک است

فیلم سینمایی سلفی(گاهی)

سینماپرس:تدوین اولین فیلم سلفی سینمایی ایران با نام «گاهی » آغاز شد.

امیر پورکیان تهیه کننده این فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس توضیح داد: چند روزی است که تدوین این فیلم توسط شاهین یار احمدی شروع شده است. فیلمرداری این فیلم اول شهریور در آخرین سکانس خود با بازی فریبرز عرب نیا در شمال کشور به پایان رسید.

در فیلم سینمایی «گاهی» که اولین فیلم سلفی سینمای ایران محسوب می‌شود فریبرز عرب نیا، مهدی پاکدل، اندیشه فولادوند، آزاده صمدی، عاطفه نوری و ایمان افشاریان به ایفای نقش پرداخته اند.

بر اساس این گزارش، محمدرضا رحمانی کارگردان این فیلم سینمایی نیز با بیان اینکه فیلم سلفی «گاهی» قصه محور است گفت: در مورد حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر امسال تهیه کننده باید تصمیم بگیرد.

کارگردان فیلم «دلخون» در گفت و گو با سینماپرس در خصوص کارگردانی فیلم سلفی «گاهی» گفت: بعد از فیلم دلخون قرار بود فیلم «خانه زنان» را در ژانر وحشت  به تهیه کنندگی حجت الاسلام زم بسازم که وقتی دفتر ایشان دچار آتش سوزی شد ساخت آن فیلم هم منتفی شد.  

وی افزود: بعد از آن فیلم، یک کار اکشن  رزمی را نیز برای تولید مدنظر داشتیم که به دلیل هزینه بر بودن، ساخت آن فیلم هم متوقف شد. در حال حاضر هم تمایل دارم فیلمی با موضوع آدم های دفاع مقدس که این روزها در عرصه علم و پژوهش فعالیت می کنند بسازم.

رحمانی گفت: از آنجایی که سینمای ایران در حال حاضر در رکود به سر می برد، پرداخت به انواع موضوعات جزو نیاز سینمای کشورمان محسوب می شود؛ به نظرم برای نجات سینما از حالت فعلی، باید فیلمسازان در هر ژانری که به نحوی امکان جذب یک قشر از علاقمندان به سینما را فراهم می کند فعال باشند.

این کارگردان ادامه داد: به نظر من سینمای ایران نیازمند شوک اساسی است و فیلم ها باید برای جذب مخاطب از تکنیک، موضوع و فیلم نامه قوی برخوردار شوند و نکات جدیدی را مطرح کنند تا سینما از  ضعف عدم مخاطب نجات پیدا کند.

عوامل اصلی فیلم سینمایی «گاهی» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمدرضا رحمانی، نویسنده قصه اول: آرش عباسی، فیلمبرداران: فریبرز عرب نیا، مهدی پاکدل، اندیشه فولادوند، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محسن دین محمد، مدیر نورپردازی: مهرداد مقیمی، صدابردار: محمد شاهوردی،‌ عکاس: مهدی دلخواسته، مشاور رسانه‌ای: احسان عباسی، تهیه کننده:امیر پورکیان، محصول خانه فیلم پروان.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.