شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

گفت و گوی حسین شهابی با سینماپرس

پیش تولید «آزاد با ضمانت» مهرماه آغاز می‌شود/ برای جشنواره فیلم نمی‌سازم

حسین شهابی

سینماپرس: حسین شهابی کارگران سینما از آغاز پیش تولید رسمی فیلم جدیدش با نام «آزاد با ضمانت» در مهر ماه خبر داد.

حسين شهابي كارگردان فيلم  سينمايي روز روشن در گفتگو با خبرنگارسينما پرس درباره آخرين فعاليتهاي خود گفت: در حال حاضر مشغول بازنويسي فيلمنامه این فیلم هستم كه بعد از پايان باز نويسي آن را براي دریافت پروانه ساخت به  سازمان سينمايي ارائه خواهم داد.

وی ادامه داد: اين فيلم با موضوعي اجتماعي داستان مردي را روايت مي كند كه پس از آزادي از زندان سعي در جبران اشتباهات گذشته خود دارد.

كارگردان حراج در پاسخ به اینکه آيا اين فيلم را امسال به جشنواره فیلم فجر خواهد رساند یا خیر توضيح داد: مطلوب اين است كه به جشنواره فجر برسيم اما در باره اين فيلم كه هنوز راه زيادي در پيش داريم، به تنها چيزي كه فكر نمي كنم جشنواره است. به اعتقاد من فيلم سازي كه با هدف حضور در جشنواره فيلم اش را مي سازد و يا با انتخاب فلان بازيگر يا عامل توليد، خود را با مولفه ها و سياست هاي جشنواره فجر يا هر جشنواره ديگري هماهنگ مي كند، پيشاپيش حكم ابطال فيلمش را صادر كرده است.

وی ادامه داد: استفاده از اعتبار بازيگران صاحب نام براي پنهان كردن ضعف خود با استفاده از نام آنها و نيز جلوه گر ساختن فيلم با قدرت پول و سرمايه و تبيلغات وسيع، چيزي نيست كه بتواند فيلمساز را از برزخ ناآگاهي وكار نابلدي نجات دهد و به او اعتبار بخشد.

شهابی گفت: با هدف رقابت فيلم ساختن، فيلمساز از مسير اصلي و حرفه اي اش منحرف مي شود. تنها چيزي كه فيلمساز بايد بداند و با تمام قوا در جهت آن قدم بردارد، ساختن فيلم خوب است. که اگر محقق شد  هر اتفاق خوبي براي او خواهد افتاد. در غیر اینصورت  هيچ نام بزرگي و هيچ قدرتي وهيچ كسي نخواهد توانست او را نجات دهد.

این کارگردان افزود: فيلم ساختن با هدف تأمین نظر یک جشنواره، باعث شده تا برخي بازيگران هم از مسير اصلي واهداف حرفه اي دور شده وتنها به وجه مالي وتبليغاتي اثر تمركز كنند.

وی افزود: وقتي بازيگر صاحب نامي مي گويد ديگر بازي كردن مرا اغنا نمي كند، در حقيقت بي  آنكه متوجه باشد تاثير همان نوع فيلم سازي را آشكار مي كند. نوعي از فيلم سازي كه همه در آن قصد جلوه گري دارند و اهداف ارزشمندي كه روزي به خاطر آن پا به اين عرصه گذاشته اند ديگر فراموش شده است. تمركز بيش از حد بر ماديات، وجه نمايشي يك اثر سينمايي آن را در رسيدن به موفقيت هاي ارزشمند باز مي دارد.

شهابي در باره سرنوشت فيلم هاي «بي صدا» و «مترجم» توضيح داد: اين فيلمنامه ها هنوز در مرحله تصميم گيري است و قرار است توسط يك كمپاني انگليسي توليد شود. سال گذشته فيلم بي صدا پروانه ساخت دريافت كرد و تا مرحله توليد پيش رفت، اما بخاطر مساعد نبودن توليد قسمت دوم آن (مترجم)  از توليد بازماند تا تكليف دومين قسمت نيز مشخص گردد.

«آزاد با ضمانت »پس از فيلمهاي بخاطر مهدي، روز روشن و حراج، چهارمين اثر سينمايي حسين شهابي خواهد بودکه تهیه کنندگی آن را نیز خود وی به عهده دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.