شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

در گفت و گو با سینماپرس اعلام شد

تصویربرداری مستند زندگی جهان پهلوان تختی به پایان رسید

جهان پهلوان غلامرضا تختی

سینماپرس: تصویربرداری فیلم مستند«در جستجوی یک روایت معتبر »به کارگردانی علی شاه محمدی به پایان رسید.

علی شاه محمدی کارگردان این فیلم مستند در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در همین زمینه توضیح داد: این فیلم مستند جنبه های گوناگون اجتماعی ، سیاسی ، ورزشی و خانوادگی جهان پهلوان تختی را پوشش می دهد.

وی افزود: این فیلم تصمیم دارد تنها ناگفته هایی در خصوص زندگی ، مرگ و علت محبوبیت این کشتی گیر قهرمان را به مخاطب بازگو کند و روی هیچ نکته و نظر خاصی تاکید ندارد.

این کارگردان ادامه داد: نزدیک به چهار سال مراحل تحقیق، نگارش و تصویربرداری  این فیلم مستند به طول انجامید و همزمانی مراحل تحقیق و ضبط تصاویر این پروژه به این دلیل بود که اگرچه در مقطعی فاز اول فیلمبرداری را انجام دادیم ولی در اواسط کار به این نتیجه رسیدیم که نیازمند پژوهش بیشتری در ابعاد دیگری از زندگی غلامرضا تختی هستیم.

شاه محمدی به صحبت هایش ادامه داد و گفت: بیش از ۳۰ شخصیت سیاسی ، هنری، اجتماعی و ورزشی در این فیلم از خصوصیات غلامرضا تختی سخن می گویند؛ البته در این فیلم با افرادی که تا به حال مصاحبه نشده هم صحبت کرده ایم و برشی از زندگی ایشان را به مردم نشان می دهیم که تا به حال دیده نشده است.

وی در ادامه گفت: فیلمبرداری این فیلم بعد از چهار سال به تازگی به پایان رسیده و به زودی تدوین کار را آغاز می کنیم. امیدواریم بتوانیم این اثر را در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش بگذاریم.

این کارگردان فیلم مستند اضافه کرد: این فیلم دارای پروانه ساخت فیلم بلند مستند از وزارت ارشاد است لذا اکران عمومی این فیلم در داخل و جشنواره های خارجی را در نظر داریم.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه کننده: ناهید دل آگاه، نویسنده و کارگردان: علی شاه محمدی، تصویربردار: مسیح شریف، صدابردار: مهدی حسینی، رضا عاطفی، مدیر تولید: رضا عاطفی، مدیر تدارکات: یوسف پناهی،

علی شاه محمدی ساخت فیلم های مستند «بچه های اعماق»«ده، یک، شصت و یک»،« باد روبرو» و فیلم کوتاه «یک روز کاملا برفی» را در کارنامه خود دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.