سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

نشستی دو روز در سینماتک موزه هنرهای معاصر

سخنرانی اکبر عالمی و خسرو سینایی در مورد«صدا در سینمای مستند»

اکبر عالمی-خسرو سینایی

سینماپرس:اکبر عالمی و خسرو سینایی طی دو روز در مورد صدا در سینمای مستند برای مستندسازان سخنرانی می کنند.

 رویا ایروانی مدیر برنامه ریزی این نشست در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس توضیح داد:سمینار دو روزه‌ای با عنوان «صدا در سینمای مستند» با همکاری سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌ شود.

وی ادامه داد: این سمینار با حضور اساتیدی چون دکتر اکبر عالمی، خسرو سینایی، بهروز شهامت، یدالله نجفی و علیرضا نکونعل هشتم و نهم مهرماه در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران  برگزار خواهد شد.

بنا به گفته وی در این سمینار که با هدف گسترش فرهنگ صحیح مستندسازی و بهینه سازی تولیدات مستند داخلی و اهمیت صدا در اینگونه فیلم‌ها برگزار می شود به موضوعاتی از قبیل زیبایی شناسی و اهمیت صدا در مستند (دکتر اکبر عالمی)، موسیقی و افکت صدا (خسرو سینایی)، ابراز شناسی (علیرضا نکونعل)، صدابرداری (یدالله نجفی) و صداگذاری (بهروز شهامت) پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: این جلسات به منظور آشنایی و تعامل هرچه بیشتر مستند سازان با یکدیگر با هدف حساسیت صدا در مقوله ساخت مستند تشکیل می شود و شرکت کنندگان در پایان دو روز ،گواهی نامه حضور در سمینار به امضای دکتر اکبر عالمی ، آقای خسرو سینایی را اخذ می نمایند.

صدا در مستند

ایروانی در بخش دیگری از صحبت خود گفت: با حضور در این سمینار امکان ارائه طرح های مستند به ثبت رسیده با شماره ثبتی شرکت کنندگان وجود دارد و در پایان سمینار کمک هزینه ساخت طرح برگزیده ،به بهترین موضوع توسط آموزشگاه فیلم سازی مستند آریا اهدا خواهد شد .آخرین مهلت ارسال طرح های به ثبت رسیده ثبت نام کنندگان پایان شهریور ماه است.

سمینار «صدا در سینمای مستند» هشتم و نهم مهر ماه در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان به ثبت نام در این سمینار می‌توانند به ادرس ایمیل Arya.doc۲۰۱۵@gmail.com  و یا با شماره ۸۸۹۷۱۸۷۵ – ۸۸۹۵۱۸۹۹ تماس حاصل نمایند. 

آموزشگاه فیلمسازی مستند آریا با مدیریت دکتر رویا ایروانی، کلاس‌ها و سمینارهای تخصصی گوناگونی در طول سال، در حوزه سینمای مستند برگزار می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.