چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

درخواست یک سینماگر از مدیران مرکز گسترش

جهانگیر الماسی:‌ آقایان!‌ تکلیف«رنج و سرمستی» را روشن کنید/ حاضرم دوباره فیلم را تدوین کنم

بازدید احمدی نژاد از پروژه رنج سرمستی با حضور جهانگیر الماسی و محمد نشاط

سینماپرس: جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر با اولین ساخته سینمایی اش «رنج و سرمستی» حضور داشت پس از حدود ۲ سال از ساخت اثرش خطاب به مدیران سینمایی گفت: آقایان!‌ تکلیف فیلم «رنج و سرمستی» را روشن کنید.

بازیگر فیلم سینمایی «کمیته مجازات» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس ضمن انتقاد شدید از عملکرد مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سازمان سینمایی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳ سال از تولید فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» که اولین ساخته سینمایی من بود می گذرد. متأسفانه به دلیل تغییر مدیران سینمایی، فیلم من یکی از پروژه های بلاتکلیف دولت یازدهم شد که هیچ یک از مدیران سازمان سینمایی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مایل به اکران و روشن شدن تکلیف آن نیستند.

الماسی با تأکید بر اینکه طی این مدت هیچ گونه دلیلی برای عدم اکران و پخش این فیلم توسط مدیران سینمایی به وی اعلام نشده است، اظهار داشت: حدود یک سال و نیم قبل و با پیگیری های مستمری که من داشتم مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تنها به گفتن یک جمله بسنده کردند که «ریتم فیلم شما کند است و به هیچ عنوان قابل نمایش در سینماها نیست!»؛ این مطلب توسط آن ها در حالی بیان شد که من اطمینان دارم آن ها اصلاً فیلم مرا حتی برای یک بار هم تماشا نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران سینمای کشور اگر به این بهانه واهی می خواهند فیلم مرا اکران نکنند، من به آن ها تعهد می دهم که ظرف مدت ۲ الی ۴ روز بدون آنکه ساختار فیلم را تغییر دهم و به اصل داستان فیلم خدشه وارد کنم فیلم را مجدداً تدوین و صداگذاری کرده و به آن ها تحویل دهم.

بازیگر فیلم سینمایی «افسانه آه» در خاتمه این گفتگو افزود: من امیدوارم هرچه سریعتر تکلیف اکران این فیلم مشخص شود. من سال ها از عمر، وقت و سرمایه خود را برای ساخت این فیلم گذاشتم و می خواستم با ساخت این فیلم ادای دینی به تمامی مردم میهنم و شهدای هشت سال دفاع مقدس داشته باشم که با شهامت و شهادت خود از خاک ما دفاع کردند. متأسفانه بعد از توقیف اعلام نشده و غیر رسمی فیلم «رنج و سرمستی» مشکلات زیادی گریبانگیر من و خانواده ام شد و در حال حاضر روزهای به شدت سختی را می گذارانم.

گفتنی است؛ داستان فیلم «رنج و سرمستی» که در یک گستره زمانی سی ساله از قبل از جنگ تحمیلی آغاز شده و تا زمان حال ادامه دارد، به نقش زنان و جوانان دردوران دفاع مقدس و تداوم این نقش در پیشبرد علمی و فنی کشور می پردازد.

ماهچهره خلیلی، شهرام پوراسد، مهدی صبایی، هرمز سیرتی، حسین خانی بیک و... از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.

«رنج و سرمستی» از جمله فیلمهایی است که محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق بر سر صحنه فیلمبرداری آن حاضر شده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.