یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

فیلمساز جوان با دو فیلم در راه جشنواره نوجوان؛

امید نیاز: فیلمنامه سرراست و قصه جذاب مخاطب را به سالن سینما می‌کشاند

امید نیاز

سینماپرس: سینمای کودک این روزها بیش از هرچیز به فیلمنامه های جذاب احتیاج دارد و یقین دارم که فیلمنامه سر راست و قصه جذاب می تواند مخاطبان را به سالن های سینما بکشاند.

این کارگردان سینما و تئاتر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با بیان مطلب فوق افزود: «ب ۱۲» داستان دو نوجوان روستایی است که برای تهیه داروهای مادربزرگ شان راهی شهر می شوند و همین مسأله باعث می شود تا زندگی آن ها دستخوش تغییراتی گردد.

وی سپس با تأکید بر اینکه سنین نوجوانی یکی از مهمترین رده های سنی است و می تواند تأثیرات زیادی را در زندگی آینده اشخاص بگذارد، اظهار داشت: ما در این فیلم سعی کردیم به نوعی دست به یک آسیب شناسی ارتباط میان نوجوانان بزنیم و در ورای بیان یک داستان ساده و جذاب برای آن ها نحوه زندگی را نیز آموزش دهیم.

نیاز سپس خاطرنشان کرد: عنوان این فیلم شاید در ظاهر داروی B12 را در اذهان مخاطبان تداعی کند اما قصد ما این نبوده و از جایی که شخصیت اصلی این فیلم «بهادر» است و ۱۲ سال سن دارد و به دنبال دارویی می رود که جامعه به آن نیاز دارد عنوان این اثر را «ب ۱۲» گذاشتیم.

این فیلمساز جوان سینمای ایران فضای «ب ۱۲» را ۲گانه برشمرد و گفت: ما در این اثر سینمایی دو فضای کاملاً متضاد داریم در بخش ابتدایی فضای فیلم کاملاً روستایی است و بخش پایانی فیلم نیز فضایی به شدت مدرن و شهری دارد. داستان در این اثر سینمایی حرف اول و آخر را می زند و من مطمئن هستم که می تواند مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب نماید.

وی ادبیات نمایشی، فیلمنامه جذاب و قصه سرراست را جزو عناصر اصلی خوب بودن یک فیلم سینمایی کودک و نوجوان برشمرد و تأکید کرد: برخلاف آنچه برخی از سینماگران معتقد هستند این جلوه های ویژه بصری و امثالهم نیست که می تواند مخاطبان امروزی را به سوی خود جلب کند و اگر فیلمساز بتواند فیلمنامه ای ساده اما بدون عیب و نقص داشته باشد و حرف های خود را بدون لکنت بیان کند قطعاً تمامی کودکان و نوجوانان از فیلم هایش استقبال خواهند کرد.

نیاز فیلمنامه «ب ۱۲» را سرشار از اتفاقات موازی دانست و گفت: هیجان و داستانک های موازی در این اثر می تواند مخاطبان از همه سنین و با هر دیدگاه و تفکری را به سوی خود بکشاند.

این کارگردان سینما از فریال بهزاد به عنوان تهیه کننده این فیلم سینمایی نام برد و گفت: بازیگرانی مانند اصغر همت، صدرالدین حجازی، محبوبه بیات، افشین سنگ چاپ و... در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند و غلامرضا آزادی نیز مدیریت فیلمبرداری آن را بر عهده داشته است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به فیلم ویدیویی «ماه مینا» یکی دیگر از ساخته های خود که متقاضی حضور در جشنواره فیلم نوجوان همدان است اشاره کرد و گفت: داستان این فیلم در مورد دختری است که نذری دارد و برای ادای نذرش تلاش های زیادی را انجام می دهد. تم اصلی این اثر کودکانه و مذهبی است و می تواند باعث شود تا روحیه دینی و مذهبی در میان مخاطبانش افزایش یابد.

نیاز سپس از محمد حاتمی، حمیرا ریاضی، صدرالدین حجازی، مریم کاویانی، آتش تقی پور و... به عنوان بازیگران این اثر یاد کرد و گفت: این فیلم پس از این جشنواره از شبکه دوم سیما روی آنتن خواهد رفت.

این کارگردان سینما در ادامه این گفتگو همچنین از فیلم ویدیویی «همسر دات کام» به عنوان جدیدترین اثر خود نام برد و گفت: این فیلم که از چهارشنبه اول مهرماه توسط شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد در ژانر کمدی – اجتماعی ساخته شده و اولین تجربه من در ژانری به غیر از کودک و نوجوان است که امیدوارم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود.

این کارگردان سینما از رضا ناجی، علی صادقی، سحر قریشی و میرطاهر مظلومی به عنوان بازیگران فیلم «همسر دات کام» نام برد و اظهار داشت: این فیلم تحت لوای کمدی بودنش در رابطه با ارتباطات اینترنتی و عواقب آن هشدار می دهد و تلنگری است به افراد جامعه که فریب برخی ظاهرسازی ها در این مقوله را نخورند.

نیاز در خاتمه این گفتگو از همکاری اش با ایتالیا در تولید یک نمایش کودک نیز خبر داد و گفت: من بعد از کارگردانی ۴۷ اثر نمایشی در حال حاضر مشغول همکاری با ایتالیا هستم و به تازگی اجراهایی در کشورهای آلمان، ایتالیا و کره جنوبی را پشت سر گذاشته ام که بسیار موفقیت آمیز بوده و از پنجشنبه همین هفته نیز نمایش «پینوکیو و شهر قصه ها» را روی صحنه خواهم برد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.