جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰

سینما و موضوعی مهجور به نام دفاع مقدس/ ۳

قهرمانی: تولید فیلم‌های ضد تکفیری و استراتژیک از اولویت سازمان سینمایی خارج شده است

حضور محمد قهرمانی در غرفه سینماپرس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما همزمان با هفته بزرگداشت دفاع مقدس گفت: چندی پیش رئیس سازمان سینمایی کشور فراخوانی برای تولید فیلم های ضد تکفیری و استراتژیک دادند اما وقتی ما تعدادی طرح آماده را برای تولید به بنیاد فارابی بردیم گفتند که کارهای شما در اولویت تولیدات ما نیست!

مدیر عامل سابق موسسه شهید آوینی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: اساس برخی دستگاههای دولتی همچون وزارت ارشاد و یا سازمان سینمایی از پیش از انقلاب با عناوینی دیگر توسط خاندان منحوس پهلوی و دیدگاه فراماسونری بنا شده و بعد از انقلاب هم به رغم تلاشهای بسیار تغییر بنیادینی در آنها شکل نگرفت؛ لذا از چنین سازمانهایی نمی توان انتظار داشت تمام و کمال رفتارهای انقلابی و ارزشی استخراج شود هر چند که برخی مدیران انقلابی در طولاین سالها سعی کردند حرکتی نوین در راستای رسیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی در این مجامع ایجاد کنند اما به دلیل آنکه دست های پنهان همیشه و در اغلب نهادها و مراکز وجود دارند این امر هیچ گاه به خوبی محقق نشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه مدیران سینمای کشور نسبت به «دفاع مقدس» احساس مسئولیت چندانی ندارند چرا که از ابتدا دستگاههایی مانند وزارت ارشاد و یا سازمان سینمایی «ناقص الخلقه» به وجود آمد اند!

این تهیه کننده سینما در همین خصوص تأکید کرد: مفاهیم مرتبط با دفاع مقدس یکی از ارزش های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است که بایستی تمامی مدیران سینمایی کشور توجه ویژه ای به آن داشته باشند و ساده انگارانه از کنار آن گذر نکنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خاک و آتش» ادامه داد: شاید بهتر است سازمان هایی که دغدغه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارند در سراسر کشور به حوزه تولید فیلم های سینمایی با این مضامین ورود پیدا کنند؛ چرا که مراکز زیرمجموعه سازمان سینمایی علیرغم تمامی وعده هایشان مبنی بر حمایت و تولید آثار ضد تکفیری و ضد داعشی و... رسماً ثابت کرده اند که علاقه ای به ورود در این حوزه ها ندارند و بیشتر مایلند فیلم های سیاه و تلخ اجتماعی تولید کنند.

وی سپس با تأکید بر اینکه برای اعتلای سینمای مقاومت باید به جوانان انقلابی که روحیه جهادی دارند اعتماد کرد، گفت: سینمای امروز جمهوری اسلامی ایران نیاز به جوانانی دارد که بتوانند با جان و دل به حوزه های مختلف تولید آثار ارزشی ورود پیدا کنند چرا که نیروهای قدیمی اغلب از کار افتاده شده اند و جوانان با افکار و ایده های نو می توانند آثار خوبی را خلق کرده و از خود به جای بگذارند.

این تهیه کننده سینمای کشور سپس از نهادهایی همچون موسسه فرهنگی اوج، بنیاد روایت، حوزه هنری، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و... خواست به حوزه های تولید و آموزش فیلم ورود پیدا کنند و در این باره اظهار داشت: یکی از مأموریت های اصلی این سازمان ها و نهادها تولید آثار استراتژیک در راستای اهداف سینمای انقلاب و مقاومت است اما متأسفانه به دلیل آنکه این سازمان ها تحت تأثیر برخی افراد لیبرال و سکولار قرار گرفته اند نمی توانند آنچنان که باید به وظایف شان عمل کنند؛ در صورتی که بایستی با یک حرکت جهشی و جهادی تمامی سینمای ایران را در دست خود بگیرند و نظارتی جدی بر تولیدات سینمای کشور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.