دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

گپ خبرنگار ما با کارگردان فیلم اولی

تهیه کننده «مادری» مشخص شد/ توکلی: پس از دریافت پروانه ساخت بلافاصله فیلمم را کلید می‌زنم

رقیه توکلی کارگردان مستند

سینماپرس: رقیه توکلی کارگردان فیلم کوتاه که چندی قبل نامش در فهرست متقاضیان تایید شده فیلم اولی سازمان سینمایی منتشر شد در مورد ساخت اولین فیلم بلند سینمایی اش گفت: با تهیه کنندگان زیادی در رابطه با تولید این فیلم مذاکره کردم که درنهایت خانم ناهید دل آگاه تهیه کنندگی «مادری» را بر عهده گرفتند.

این فیلمساز جوان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی ۳ ماه گذشته تغییراتی در فیلمنامه «مادری» به وجود آمد. البته فضای اصلی فیلم را به هیچ عنوان دستکاری نکردم اما خرده پیرنگ های فیلم دچار تغییراتی شد که امیدوارم به خروجی نهایی کمک شایانی کند.

توکلی با تأکید بر اینکه اطمینان دارم این فیلم با استقبال خوبی از سوی خانواده ها مواجه خواهد شد، اظهار داشت: هرچند که فضای فیلم «مادری» زنانه است اما با این حال می تواند جوانان و خانواده ها را به سالن های سینما بکشاند.

وی سپس ادامه داد: امیدوارم پروانه ساخت این فیلم سینمایی هرچه سریعتر توسط سازمان سینمایی صادر شود تا برای حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر هیچ مشکلی نداشته باشیم.

این کارگردان در پاسخ به این سوأل که آیا «مادری» نیاز به فصل خاصی دارد، گفت: خوشبختانه این فیلم نیاز به فصل خاصی برای فیلمبرداری ندارد. داستان این فیلم در مورد زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می کنند و یک تنه جلوی مشکلات و مسائلی که سر راهشان قرار دارد ایستادگی کرده و حرکتی رو به جلو دارند.

توکلی سپس در مورد بازیگران این فیلم اظهار داشت: خانم دل آگاه با برخی از بازیگران مطرح سینما برای حضور در این فیلم مذاکراتی داشته اند اما به دلیل اینکه هنوز قراردادی میان آن ها و تهیه کننده امضا نشده است از رسانه ای کردن نام شان معذورم.

گفتنی است؛ توکلی در حال حاضر در انجمن سینمای جوانان شهر یزد به عنوان مدرس سینما مشغول به تدریس است. وی تاکنون نزدیک به ۳۰ فیلم کوتاه مستند و داستانی را کارگردانی کرده و در ده ها جشنواره داخلی و خارجی برنده جوایز متعددی شده است.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.