چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

در مصاحبه با سینماپرس عنوان شد؛

انتقاد شدید «شیخ طادی» از مسئولان سینمایی/ آقایان نمی خواهند از خواب بیدار شوند!؟

پرویز شیخ طادی

سینماپرس: پرویز شیخ طادی کارگردان سینما در انتقاد شدید از عملکرد مسئولین فرهنگی گفت: آقایان انگار نمی خواهند از خواب بیدار شوند!

کارگردان فیلم تحسین شده «روزهای زندگی» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس بیان کرد: ما فیلمسازان حکم دیده بان های امنیتی را برای کشور داریم و وظیفه داریم جامعه و مشکلات کشور را رصد کرده و به مسئولین بگوییم مراقب چاله های مقابل پایشان باشند و نقاط تاریک مسائل کشور را به آنها یادآوری کنیم؛ یا اگر نمی توانیم راه نشانشان دهیم، حداقل موانع موجود را برایشان از طریق آثارمان بازگو کنیم.

این کارگردان در ادامه افزود: متأسفانه به رغم شرایط حساس کشور و منطقه، مجموعه های فرهنگی هنری کشور به خوابگاهی تبدیل شده است که هر کس به آنجا راه پیدا می کند دچار خواب آلودگی می شود و جالب اینکه به سینماگران و هنرمندان هم آرامش تزریق می کنند!؟

کارگردان «شکارچی شنبه» گفت: این روزها به این نتیجه رسیدم که بالاجبار نمی توان کسی را به حفظ کیان و منافع کشور دعوت کرد لذا وقتی کسی بنا ندارد حرکتی کند دیگر چقدر حرف بزنیم؟

وی ادامه داد: گویی مسئولین فرهنگی و هنری بیداری برایشان زحمت دارد و آرامش را در سکون و بی تحرکی می بینند؛ حال اینکه در بستر این آرامش کذایی بسیاری از دغدغه ها رو به فراموشی کامل است و کسی غیر از چند عده محدود از دلبستگان این انقلاب و نظام اعتراضی نمی کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: مدتی در حال نگارش فیلم نامه ای با موضوع جریانات پشت پرده جهان اسلام و منطقه خاورمیانه بودم و حال که متن  فیلم نامه تمام شده است، برای دریافت پروانه ساخت اقدام کرده ایم.

شیخ طادی افزود: متاسفانه به دلیل طولانی بودن پروسه مطالعه فیلم نامه در شورای پروانه ساخت و نکته مهمتر اینکه وقایع منطقه به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است، در حال از دست دادن زمان برای تولید فیلم هستیم و فیلم نامه  به مرور جذابیت بصری خود را از دست می دهد؛ لذا به همین ترتیب فیلمسازانی چون ما از قطار تولید جا می مانند.

برچسب‌ها

نظرات

  • محمد ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۱:۱۳
    0 1
    آقایان در خواب نیستند فرهنگ هنر سینما و...شعور این مردم را قبول ندارند فرهنگ وهنر وسینمای آن طرف را یاد گرفتند اما توانایی بومی سازی آن را ندارند چرا در استانهای ما سینما وجود ندارد سینمادر استانها رنگ وبوی ایرانی واسلامی بیشتری نسبت به تهران داره با ساختارهای سینمای غربی متفاوت است بومی تر است با قالب ذهنی آقایان منافات دارد چون اینها فقط سینمای غربی ها را یاد گرفتند آقایان در کانادا برای تک تک فیلم وقت گذاشتند آنها را ایرانیزه کنند نه قصه دفاع مقدس نه قصه ایرانی ونه ونه
  • ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۱:۵۳
    0 0
    شوراها ...امان از شوراها ! فقط کارشون وقت تلف کردن و متلاشی کردن انرژی و انگیزه است ....

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.