دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

پای صحبت های «سحر ولدبیگی»

اظهارات بازیگر زن آثار کمدی از بدحسابی تهیه کنندگان تا وضعیت آشفته تولید در سیما و سینما

سحر ولدبیگی

سینماپرس: سحر ولدبیگی بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مدت هاست حضور پررنگی در سینما و تلویزیون ندارد گفت: متأسفانه وضعیت تولید در سینما و تلویزیون بسیار آشفته است و همین باعث شده تا من نسبت به گذشته محتاط تر عمل کنم و به سوی گزیده کاری پیش بروم.

بازیگر فیلم سینمایی «قلقلک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این روزها سریال های طنز ۹۰ قسمتی به گونه ای تولید می شوند که تنها یک قسمت از فیلمنامه آماده است و دست اندرکاران اعلام می کنند که مابقی متن فیلمنامه در طول کار نوشته می شود؛ تجربه ثابت کرده که این گونه سریال ها با شکست جدی مواجه می شوند چرا که نه بازیگر از سرنوشت و آینده کار خبر دارد و نه کارگردان می داند که چه سرنوشتی برای شخصیت های داستان به وجود می آید تا بتواند هدایت درستی بر بازی آن ها داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنها کارگردانانی مانند مهران مدیری به دلیل تجربه مکفی در زمینه تولید این گونه آثار می توانند سریال ها را به بهترین شکل ممکن هدایت کنند، اظهار داشت: برخی از کارگردانان تازه کار و فیلمسازان جوان بر این باور هستند که می توانند جا پای بزرگان این عرصه بگذارنند در صورتی که این تفکر آن ها اشتباه است و در سینما و تلویزیون تجربه حرف اول و آخر را می زند.

ولدبیگی در ادامه این گفتگو خاطرنشان کرد: یک بازیگر زمانی می تواند نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کند که متن آماده را بخواند و روی شخصیتی که قرار است آن را بازی کند متمرکز شود و آن را درون ذهن خود خلق کرده و بپروراند؛ این در حالی است که در بسیاری از سریال هایی که با متن های نیمه آماده ساخته می شوند به ناگهان شخصیت بازیگر وسط داستان عوض شده و بازیگر دچار دوگانگی شخصیتی می شود.

بازیگر سریال تلویزیونی «پشت کنکوری ها» در بخش دیگری از این گفتگو یکی دیگر از معضلات امروز سینما و تلویزیون را بدقولی تهیه کنندگان برشمرد و گفت: متأسفانه اغلب تهیه کنندگان با بدقولی های خود باعث می شوند تا عوامل فیلم از کار در سینما و تلویزیون گریزان شود. من در حال حاضر از چندین پروژه طلبکار هستم و هیچ یک از آن ها دستمزد مرا پرداخت نکرده اند و متأسفانه این رویه ای ناپسند است که این روزها به شدت در میان برخی از تهیه کنندگان باب شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال به تازگی سریال «سیگنال موجود است» به کارگردانی مهدی مظلومی و با بازی بنده در شبکه نمایش خانگی در حال توزیع است که از یک سال و نیم قبل و در زمان تولید آن ما از تهیه کننده طلبکار هستیم و تا به امروز هم آن ها به وعده خود وفا نکرده اند و گویا میلی برای پرداخت دستمزد ما ندارند!

این بازیگر در مورد داستان این سریال گفت: داستان این سریال در مورد خوانندگان زیر زمینی است که در زیرلایه های خود به نقش شبکه های ماهواره ای در از هم پاشیدن کانون خانواده ها نیز اشاره دارد؛ من به دلیل تجارب خوب قبلی با آقای مظلومی بازی در آن را پذیرفتم اما متأسفانه تهیه کننده با بدقولی های خود ما را به شدت رنجاند؛ تمامی این مسائل مضاف بر آن است که این سریال ۲۶ قسمتی در ابتدا برای پخش از شبکه سوم سیما تولید شده بود اما به دلیل مخالفت مدیران شبکه سرانجام سر از شبکه نمایش خانگی درآورد.

بازیگر سریال تلویزیونی «نقطه چین» در خاتمه این گفتگو در مورد چرایی عدم حضورش در سینما گفت: این اواخر دو فیلم «مجرد چهل ساله» به کارگردانی شاهین باباپور و «شهر موش ها۲» به کارگردانی مرضیه برومند را روی پرده سینماها داشتم اما بعد از آن ها پیشنهاد خوبی از جانب کارگردانان برای بازی در آثار سینمایی نشد و قطعاً اگر پیشنهاد مناسبی به من داده شود در سینما نیز حضور خواهم داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.