چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

زیر نظر وزارت بهداشت

موسسه «آوای هنر سلامت» بطور رسمی آغاز بکار کرد/ بازنشر گفتگوی سینماپرس با «داروغه زاده»

ابراهیم داروغه زاده

سینماپرس: در حالیکه در ۲۸ مرداد امسال گفتگوی خبرنگار سینماپرس با ابراهیم داروغه زاده مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری «آوای هنر سلامت» پیرامون اطلاعات مربوط به این موسسه جدید التأسیس زیر نظر وزارت بهداشت منتشر گردید، صبح امروز نخستین خبر رسمی از آغاز بکار این موسسه در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، موسسه فرهنگی هنری «آوای هنر سلامت» با هدف ارتقای سطح دانش و بینش عمومی در حوزه نظام سلامت با استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری کشور و رویکرد ترویج اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی و وظایف قانونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت خود را آغاز نموده است که تهیه و تولید سریال ها و فیلم های تلویزیونی، ویدیویی، انیمیشن، کوتاه، بلند و مستند اعم از داستانی، آموزشی، صنعتی و تاریخی از جمله فعالیت های این موسسه می باشد.

بنابراین گزارش، هیئت مدیره این مجموعه متشکل از: حسین مبارکی، محمد امیر امیرخانی داریان و محمد مهدی گلمکانی است

ابراهیم داروغه زاده دارای مدرک دکترای پزشکی عمومی و کارشناس ارشد روابط بین الملل است که از سال ۷۵ همکاری خود را با صدا و سیما آغاز کرد. وی پیش از این نیز مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، موسسه تصویر شهر، معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی و... بوده است.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با موسسه فرهنگی هنری آوای سلامت به وب سایت رسمی آن به نشانی www.honarsalamat.com مراجعه کنند.

این گزارش حاکیست سینماپرس در روز ۲۸ مرداد نوشت:

دکتر«ابراهیم داروغه زاده» از جمله مدیرانی است که همزمان با تشکیل دولت نهم همراه با محمد رضا جعفری جلوه معاون اسبق سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه تلویزیون به سینما مأموریت یافت و به عنوان مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری فعالیت خود را آغاز کرد. وی در طول این مسیر ۱۰ ساله مسئولیت های مختلفی را تجربه نمود تا سرانجام با اتمام مأموریت و بازگشتش به صدا و سیما، از چند ماه پیش در تعاملی که با سید محمد هادی ایازی قائم مقام وزارت بهداشت داشت، در قالب یک پزشک سینمایی و تلویزیونی پایش به این دستگاه دولتی باز شد و این روزها بر مسند مدیر عاملی موسسه ای بنام «آوای هنر سلامت» تکیه زده است.هر چند که پیش از این سینماپرس برای نخستین بار خبر این انتصاب را منتشر کرده بود.

شاید بهانه این مصاحبه نگرانی از عملکرد موسساتی شبیه موسسه «آوای هنر سلامت» در دستگاه هایی چون شهرداری تهران و... است که اگر چه در ابتدا با هدف موضوعات شهری آغاز بکار کردند ولی در مقطعی به واسطه حضور برخی افراد پشت پرده سینمای ایران رو به تولید آثاری آوردند که سنخیتی با مواضع و اهداف دستگاه متبوعه خود نداشته و تنها در جهت تأمین خواسته های برخی سینماگران ساخته شدند!

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری آوای هنر سلامت در این گفت و گو اظهار داشت: این موسسه از اول خرداد سال ۹۴ زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود:  این موسسه از وزارت ارشاد مجوز خود را گرفته و به عنوان کارشناس امین و مشاور وزارت بهداشت در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری کار خود را انجام می دهد؛ ضمن اینکه تمام فعالیت های فرهنگی  هنری وزارت بهداشت  و معاونت های تابعه آن توسط این موسسه پیگیری می شود به عبارت واضح تر موسسه وظیفه کارشناسی ،مشاوره و اجرای سیاست های وزارت خانه را در حوزه تولیدات فرهنگی و هنری بر عهده دارد.

داروغه زاده به برنامه های این موسسه اشاره کرد و گفت: در فاز اول با توجه به مخاطب گسترده و نقش بسیار مهم در اشاعه فرهنگ سلامت با رسانه ملی  وارد همکاری شدهایم و تفاهم نامه ای بین  وزارت بهداشت با معاونت سیما به امضا رسید که مجموعه همکاری های دودستگاه در آن قید شده است و در نهایت موسسه آوای هنر سلامت به عنوان نماینده وزارت بهداشت این برنامه ها را پیگیری  خواهد کرد.مدیر عامل اسبق موسسه تصویر شهر وابسته به شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت خود گفت: وزارت بهداشت با تاسیس  این موسسه بنا دارد  کمک های کارشناسی ، غیر مالی و یا مالی خود به تولید محصولات فرهنگی هنری را به صورت متمرکز از طریق این موسسه هدایت و مدیریت نماید.

وی ادامه داد: بخشی از ماموریت های  وزارت بهداشت آموزش و ارتقای سلامت است. به عنوان مثال آموزش جامعه در بهبود سبک زندگی سالم یا در مورد پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی و یا آگاه سازی جامعه درباره راههای انتقال بیماری  ایدز از جمله برنامه ها و اولویت های وزارت بهداشت است که موسسه باید از طریق تولیدات فرهنگی هنری به موضوعات مذکور بپردازد و از آنها حمایت نماید.

داروغه زاده بیان داشت: این برنامه ها  از طریق مدیوم سینما و تلویزیون رنگ جدی تری به خود خواهد گرفت. به عنوان نمونه مجموعه سریال‌هایی که در تلویزیون تولید می شود اگر موضوعشان به ماموریت ها و اولویت های مورد نظر وزارت بهداشت نزدیک باشد موسسه  این حمایت را برعهده خواهد گرفت.

وی افزود: ما در تلویزیون با مرکز امور نمایشی سیما  به مدیریت آقای تخشید که مسئول تولید  مجموعه های نمایشی تلویزیون  هستند و در سینما با وزارت ارشاد و زیر مجموعه هایش تعامل و همکاری خواهیم داشت. این نکته هم بیانش ضروریست که در مورد مجموعه های داستانی  موسسه از طرح هایی حمایت خواهد کرد که ابتدا در سیما به تصویب رسیده باشند .

این مدیر سازمان سینمایی در دولت های فعلی و پیشین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اولویت موسسه آوای هنر سلامت این نیست که اسپانسر صرف  فیلم های سینمایی باشد، سیاست راهبردی ما حمایت موسسه در کلیه مراحل ساخت  فیلم  از ابتدای تحقیق و نگارش تا مراحل پیش تولید، تولید و پخش خواهد بود. البته این حمایت ها شامل فیلم هایی است که  در حوزه های مربوطه در وزارت بهداشت تایید شده باشند و موضوعات آنها جزو اولویت های وزارت بهداشت باشد.

وی با بیان اینکه آیین نامه چگونگی همکاری وزارت بهداشت با سینما و تلویزیون در حال تدوین است گفت: به محض اینکه این آیین نامه به امضا وزیر بهداشت برسد ما آیین نامه را رسانه ای خواهیم کرد.

مدیر عامل موسسه «آوای هنر سلامت» در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه ضمانتی وجود دارد پس از مدتی این موسسه مانند سایر مراکز مشابه، از اهداف اولیه و متناسب با وزارتخانه متبوعه خود عدول نکند و در اختیار انحصاری برخی فیلمسازان با موضوعات خارج از حیطه بهداشت و سلامت قرار نگیرد تصریح کرد: تضمین اصلی این است که ما اصلأ بودجه مستقلی برای تولید نداریم. کارفرما وزارت بهداشت، معاونت ها و سازمان های تابعه آن هستند؛ آنها در مورد ماموریتی که دارند سفارش کار می دهند و ما با حمایت آن بخش تنها مأمور اجرای بهینه خواسته های آنان هستیم به نوعی موسسه سیاست گذاری محتوایی ندارد وما تنها مجری سیاست ها و اولویت ها و ماموریت های وزارت بهداشت در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.