یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

گپ سینماپرس با یک بازیگر پیشکسوت؛

دهقان نسب: با نقش یک وکیل در «آشوب» به سینما باز گشته‌ام/ نسل من در حال فراموش شدن است!

حبیب دهقان نسب

سینماپرس: حبیب دهقان نسب بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی «آشوب» به کارگردانی کاظم راست گفتار را به پایان رسانده ام که در آن نقش یک وکیل را بازی می کردم.

بازیگر فیلم سینمایی «سفر به چزابه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرچند که در این اثر سینمایی من نقش اصلی را بر عهده ندارم و نقش وکیل یک شرکت را بازی کرده ام که می خواهد برای برون رفت از مشکلات پیش پای شخصیت اصلی فیلم با افرادی وارد زد و بند شود، اما با همه این ها «آشوب» تجربه بسیار خوبی بود.

دهقان نسب سپس خاطرنشان کرد: متاسفانه نسل من کم کم در حال فراموش شدن است و هیچ پیشنهادی برای بازی در سینما و تلویزیون به ما نمی شود، این در حالی است که ما با جان و دل در این عرصه جضور داشتیم و هیچ گاه ظواهر هنر بازیگری ما را به این راه نکشانده است. این روزها اغلب فیلمسازان دوست دارند فیلم هایی بسازند که نسل قدیم در آن دیده نمی شوند و همین باعث شده تا سینمای ما جولان گاه حضور جوانانی شود که متاسفانه اغلب آن ها هیچ تحصیلات آکادمیکی در زمینه هنر بازیگری ندارند.

بازیگر سریال تلویزیونی «فوق سری» با تاکید بر اینکه برای من و بازیگران هم نسل من که با خون دل خوردن هنر ایران را زنده نگه داشته اند هیچ تفاوتی ندارد که در هر یک از مدیوم های سینما، تلویزیون و یا تئاتر ایفای نقش کنند اظهار داشت: ما در هر اثری می توانیم بازی کنیم و برایمان تفاوتی ندارد که چه نقشی به ما پیشنهاد می دهند چرا که معتقدیم یک بازیگر می بایست در هر نقشی خوش بدرخشد و بتواند به بهترین شکل ممکن ذهنیت فیلمنامه نویس و فیلمساز را عینیت بخشد.

این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران افزود: من شخصا تنها با بازی در نقش های تفننی و باری به هرجهت مشکل دارم و از همین رو هیچ گاه حضور در این نقش ها را نپذیرفته ام. من به عنوان یک بازیگر تمایل دارم در نقشی بازی کنم که برای آن زحمت بکشم و بدانم که آن اثر در میان مخاطبان ارزشی ارزشمند تلقی می شود.

بازیگر فیلم سینمایی «نسل سوخته» در بخش دیگری از این گفتگو در مورد تئاتر «مضحکه شبیه قتل» به کارگردانی حسین کیانی که این روزها در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است گفت:‌ زمانی که بازی در این نمایش به من پیشنهاد شد بدون فوت وقت بازی در آن را پذیرفتم چرا که این نمایش از متنی فوق العاده خوب بهره می برد و چیدمان بسیار قوی نیز در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: من در این نمایش نقش «هر کی باش خان» را بازی می کنم. شخصیت «هر کی باش خان» در این نمایش برای بازیگر جای کار دارد اما با زمان محدودی که در اختیار داشتیم، شاید آنطور که می‏‌خواستم، نتوانستم روی این نقش تمرین کنم. در هر صورت من این شخصیت را که در واقع یک تعزیه خوان و بازیگر نقش های کمدی بوده است را دوست دارم.

دهقان نسب افزود: «هر کی باش خان» شخصیتی است که از اوج به حضیض افتاده است و یکی از نکات جالب نمایشنامه این است که تنها به زندگی شخصیت های اثرش توجه نکرده و نگاه اجتماعی روز نسبت به مسائل جامعه حرف اول و آخر را در این نمایش می زند.

بازیگر فیلم سینمایی «شب واقعه» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم به هنرمندان در کشور ما بیش از پیش بها داده شود، متاسفانه این روزها هنر تئاتر چندان باب سلقیه مدیران نیست و از آن حمایتی نمی کنند که این امر می تواند در دراز مدت آسیب های جدی را به تئاتر کشور وارد ساخته و آن را از بین ببرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.