شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

تشکیل ستاد ویژه «دارا و سارا» برای تولید فیلم و انیمیشن

علیرضا حاجیان زاده

مهر: مدیرعامل کانون پرورش فکری از راه‌اندازی ستاد ویژه دارا و سارا خبر داد و گفت: قرار است شخصیت دارا و سارا به یک جریان فرهنگی تبدیل شوند و فیلم ، پویانمایی و مجموعه تلویزیونی بر اساس‌شان شکل بگیرد.

علیرضا حاجیان‌زاده از راه‌اندازی ستاد ویژه دارا و سارا خبر داد و گفت: تبدیل شخصیت دارا و سارا به یک جریان فرهنگی از مطالبات مقام معظم رهبری است و بر این اساس ما کارگروه و ستادی تشکیل داده‌ایم تا به بررسی همه جانبه این طرح بپردازد و علاوه بر عروسک، فیلم، پویانمایی، مجموعه تلویزیونی و بازی رایانه‌ای بسازد تا هم دو شخصیت دارا و سارا و هم سبک زندگی ایرانی- اسلامی معرفی شوند. 

پیش از این قرار بود در قالب بازی رایانه‌‌ای «ایران‌شناسی»، دارا و سارا به نقاط مختلف ایران سفر کنند و با آداب و رسوم، موسیقی، غذا و طرز لباس پوشیدن مردم هر منطقه آشنا شوند.  در این بازی، بچه‌ها هم با دارا و سارا سفر می‌کردند و شهرها و استان‌های مختلف سرزمین خود را می‌شناختند. اما این بازی رایانه‌ای به گفته مدیرعامل کانون، هنوز تولید نشده است.

حاجیان‌زاده، پیش از این نیز در گفتگو با خبرنگار مهر،  با اشاره به این‌که ما عروسک‌ساز نیستیم و تنها کار تجاری انجام نمی‌دهیم گفته بود: عروسک‌سازی یک کار تجاری است ما باید در کنار  ساخت عروسک، یک کار فرهنگی انجام دهیم و با نوع پوشش عروسک‌ها، نوشتن رمان ، قصه و حتی ساخت فیلم و پویانمایی براساس شخصیت‌های «دارا و سارا» سبک زندگی خود را ترویج کنیم.

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قرار است خانواده «دارا و سارا» شکل بگیرد و ما بچه‌های خود را در قالب بازی رایانه‌ای و قصه و فیلم که براساس این دو شخصیت عروسکی نوشته و ساخته شده‌اند با سبک زندگی ایرانی- اسلامی آشنا کنیم. امید که فیلم ، بازی و پویانمایی که براساس دارا و سارا ساخته می‌شود بتواند بچه‌ها را جذب کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.