شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

مریل استریپ: فمنیست نیستم

مریل استریپ

فارس: «مریل استریپ» در پاسخ به این سؤال‌ که آیا او یک فمنیست است یا خیر؟ گفت: نه من فمنیست نیستم بلکه طرفدار حقوق انسانی‌ام.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در حالی‌که این روزها طرفداری از بحث فمنیسم و مبارزه با تبعیض جنسیتی در صنعت سینمای هالیوود، بالا گرفته است، «مریل استریپ»، بازیگر برنده سه جایزه اسکار هالیوود، در رد شایعات موجود درباره فمنیست بودنش، تأکید کرد: من یک فمنیست نیستم، بلکه طرفدار حقوق انسانی‌ هر فردم.

در جریان سخنرانی جنجالی «پاتریشیا آرکت»، بازیگر هالیوودی فیلم «پسربچگی» در مراسم اسکار سال گذشته و اعتراض او به تبعیض جنسیتی در هالیوود و تفاوت فاحش حقوق بازیگران زن و مرد در این صنعت سینمایی، عده‌ای از بازیگران از جمله «مریل استریپ» از سخنان او اعلام حمایت کردند که همین مسئله باعث شد تا نام «استریپ» در فهرست بازیگر فمنیست هالیوود قرار گیرد.

اکنون پس از گذشت قریب به یک سال، «استریپ» در جریان مصاحبه با مجله تایم در رابطه با فیلم جدیدش با موضوع «دفاع از حق رأی زنان» در انگلستان به کارگردانی «سارا گاورون»، در رد این شایعات و در پاسخ به این سؤال که آیا او یک فمنیست است یا خیر؟گفت: من یک فمنیست نیستم، یک طرفدار حقوق انسانی‌ام. من به دنبال خوبی‌ام. در جستجوی یک تعادلم.

«مریل استریپ» تأ‌کید کرد: چیزی که باید در صنعت سینمای هالیوود تغییر کند، جنسیت گرایی است. تا زمانی‌که مردان صدایشان غالب باشد، نوع نگاهشان نیز به دنیا اشتباه خواهد بود.

وی افزود: افرادی که در آژانس‌ها و استودیوها هستند و در واقع در پست‌های کلیدی هستند، تا زمانیکه از زنان در سطوح تصمیم گیرنده استفاده نکنند، برخی اتفاقات اشتباه در این میان روی خواهد داد. زیرا ذائقه‌، روحیات، ارزش‌ها (مردان و زنان) با یکدیگر کاملا متفاوت است و این به هیچ عنوان به این معنا نیست که یکی بر دیگری برتری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.