شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

بام رامسر؛ میزبان اهالی سینما

سومین جشنواره فیلم ویدئویی«یاس»آغاز بکار کرد/ از انتقال مهمانان با «تله کابین» تا کنایه «ایوبی» به «علی معلم»

افتتاحیه جشنواره یاس

سینماپرس: سومین جشنواره بین‌المللی فیلم «یاس» شامگاه روز شنبه ۱۱ مهرماه در حالی با حضور جمعی از سینماگران و مدیران در بام رامسر برگزار شد که برای نخستین بار همه مدعوین با تله کابین به محل افتتاحیه انتقال داده شدند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، حسین مسافر آستانه دبیر سومین جشنواره فیلم «یاس» و مدیرعامل مؤسسه رسانه‌های تصویری در این مراسم با تسلیت به بازماندگان داغدار فاجعه منا و محکوم کردن بی‌کفایتی مقامات عربستان در این حادثه و همچنین تسلیت به مناسبت درگذشت هادی نوروزی کاپیتان فقید تیم فوتبال پرسپولیس که اهل استان مازندران بود اظهار داشت: امسال ۱۶۲ اثر سینمایی برای حضور در جشنواره اعلام موجودیت کردند که در نهایت ۲۲ اثر انتخاب شد و شاهد نمایش ۱۷ اثر از ۱۲ کشور جهان که عموماً برای اولین‌بار به نمایش درمی‌آیند خواهیم بود.

براساس این گزارش در ادامه مراسم و پس از اهدای جوایز برگزیدگان ایده و طرح فیلمنامه نوبت به تجلیل از کتایون ریاحی رسید و در این بخش آزیتا موگویی و حسن دادگو روی صحنه حاضر شدند.

کتایون ریاحی با حضور بر روی صحنه در سخنانی اظهار داشت: خیلی احساس خوبی دارم و افتخار می‌کنم از اینکه در جمع نیکان برای من بزرگداشت گرفته شده است و این بزرگترین افتخار من است به خصوص اینکه در فضایی بسیار زیبا و در دل طبیعت این مراسم برگزار می‌شود.

وی افزود: خیلی خوشحالم که سال‌ها کار سینما کردم سینمایی که کارش بازسازی چهره‌های مختلف هستی و زندگی است و خوشحالم که دارد جدی گرفته می‌شود و آن طور که شایسته است با آن برخورد می‌شود و امیدوارم در این شروع هر کاری که از دستم برمی‌آید بتوانم انجام دهم.

براساس این گزارش در ادامه مراسم پس از معرفی برگزیدگان اقلام تبلیغی نوبت به تقدیر از مجید مظفری رسید که در این بخش علی معلم، همایون ارشادی و بهرام رادان روی صحنه حاضر شدند.

مجید مظفری با اشاره به اینکه امشب تولد او است اظهار داشت: یک تشکر ویژه دارم از وزیر ارشاد برای انتخاب آقای ایوبی، یک تشکر ویژه از آقای ایوبی برای انتخاب آقای مسافر آستانه و تشکر می‌کنم از مردم مازندران که میزبان ما هستند.

وی گفت: ما فرزندان سینما هستیم فرزندانی که دعا نمی‌کنیم خدا را پدرمان را پول‌دار کند بلکه دعا می‌کنیم خداوند برای پدرمان کار ایجاد کند ما ملت جوان و نیرومندی هستیم و باید از این نیروی جوانی استفاده کنیم اما امروز شاهد یک برده‌داری نوین در دنیا هستیم که مردمان کشورهای جهان سوم برای کار به کشورهای اروپایی می‌روند و نباید این ملت بزرگ رنگ برده‌داری نوین را ببیند.

براساس این گزارش، پس از اهدای جوایز پویانمایی نوبت به تقدیر از داود میرباقری رسید که برای این بخش حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و استاد عبدالله اسکندری روی صحنه حاضر شدند.

داود میرباقری در سخنانی با اشاره به اینکه از زیبایی‌های مسیر هیجان‌زده شده است، گفت: امیدوارم حرکتی که در دوره جدید آغاز شده ادامه یابد چرا که سینما در همه جای دنیا شرایط جدیدی را پیدا کرده است و لازم است راهکارهایی پیدا کنیم که ارتباط تماشاگر با اثر استمرار پیدا کند و امیدوارم شاهد طراوت و تازگی در تولیدات در ارتباط با تماشاگر باشیم.

میرباقری همچنین در بخش پایانی صحبت‌هایش از همراهی ۳۰ ساله عبدالله اسکندری با وی تقدیر و تشکر کرد.

در بخش پایانی این مراسم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با حضور بر روی صحنه اظهار داشت: خوشحالم که چراغ فرهنگ و هنر در این کشور روشن است شما این فضا را دوست دارید فضایی که حتی باعث شد علی معلم بعد از ۱۰ سال انتقاد مداوم از یک نفر تشکر کند!

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: از اینکه آرام‌آرام مدیریت‌های شهرستانی می‌پذیرند مزیت نسبی این ملت فرهنگ است خوشحالم چرا ما گاهی یادمان می‌رود ملتی هستیم با هزاران سال سابقه فرهنگ و یادمان می‌رود که حتی خط‌مان هنر است و فراموش می‌کنیم سینمایی داریم که سال‌های سال در دنیا می‌درخشد و همین سال گذشته بیش از ۲۰۰ بار پرچم ایران را در جای‌جای جهان برافراشتیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: من همین امروز از مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان فاجعه منا می‌آیم و همان‌طور که قبلاً گفتم و باز هم تأکید می‌کنم پاسخ سینماگران ایرانی موفقیت ایران و سینماگران ایران در جهان است و هرجا که نام ایران برده شود کسانی که کینه از این ملت بر دل دارند خجالت می‌کشند پس قدر این سینما و هنرمندان را بدانیم و خوشحالم که آرام آرام این قدر را می‌دانیم.

ایوبی در ادامه بیان داشت: آرزویم این است که شهرداران کشور جزو مفاخر باشند چرا که شهردار بودن افتخار است و شهرداری امروز معنی دیگری یافته است شهرداران شهرشان را با فرهنگ و هنر زینت می‌بخشند و اگر امروز می‌بینیم شهرهایی نظیر کن، مونترال و کلرمون جهانی‌ شده‌اند به خاطر وسعت‌شان نیست بلکه آغوش‌شان را به روی هنر و سینما باز کرده‌اند و جهانی شده‌اند پس اگر سینماگران به این شهر آمده‌اند باید قدرشان را بدانیم.

رئیس سازمان سینمای در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: برای این کشور نباید سخت باشد صدها سالن سینما داشته باشد اما متأسفانه استان مازندران با این عظمت تنها ۷ سالن سینما دارد و اگر ما می‌خواهیم با تهاجم فرهنگی مبارزه کنیم باید بتوانیم به هنرمندان اعتماد کنیم و نباید از اعتماد به هنرمند بترسیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.