شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

سینماپرس و جشنواره «یاس»/ ۱۱

راعی: کیفیت فیلم های ویدئویی و وضعیت شبکه نمایش خانگی رو به بهبود است

مجتبی راعی

سینماپرس: مجتبی راعی کارگردان سینما همزمان با برگزاری جشنواره فیلم یاس گفت: ​ شرایط شبکه نمایش خانگی رو به بهبود است و مردم دوباره نسبت به خرید فیلم علاقه نشان می‌دهند و همچنین فیلم های ویدئویی نیز از کیفیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار شده اند.

۱کارگردان فیلم سینمایی «عصر روز دهم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در رامسر افزود: ساخت و تولید فیلم ویدیویی مقدمه رسیدن به سینما است. در این عرصه جوان‌های مستعد خود را آزمایش می‌کنند. اگرچه که عرصه ساخت فیلم کوتاه، ویدیویی و بلند متفاوت است و هنرمندان با تمرکز در یکی از این حوزه‌ها می توانند موفق تر از گذشته عمل نمایند. 

وی با بیان این که فیلم ویدیویی برای برخی فیلمسازان حلقه واسطه است، اظهار داشت: فیلمساز می‌تواند با مخارج کمتر در فضای ویدیویی فیلم بسازد در حالی که تکنولوژی ساخت فیلم سینمایی و ویدیویی یکسان است. مدیران در صورت ایجاد یک سیاست گذاری درست می توانند جوانان مستعد را به سوی تولید این گونه فیلم های راهنمایی کنند و سپس بهره برداری درستی از آن ها در مدیوم سینما نمایند. 

راعی در ادامه این گفتگو درباره برگزاری جشنواره فیلم‌ ویدیویی یاس نیز خاطرنشان کرد: از خوبی‌های این رویداد شناسایی افراد مستعد و جوان است. اگر داورها نیز از میان افراد حرفه‌ای و متخصص انتخاب شوند آثار معرفی شده می‌تواند الگویی برای فیلمسازان علاقه‌مند این عرصه باشد. پخش این فیلم‌ها از تلویزیون نیز انگیزه بیشتری برای تولید ساخت آثار بهتر به هنرمندان می‌دهد.

کارگردان «صنوبر» ادامه داد: برای خرید و تماشای فیلم‌های ویدیویی در ابتدا نوعی تشنگی در بین مردم وجود داشت ولی متاسفانه با ساخت بی‌رویه  فیلم‌های بی‌کیفیت اعتماد مردم از دست رفت. ولی مدتی است شرایط رو به بهبود است و مردم دوباره نسبت به خرید فیلم علاقه نشان می‌دهند. امیدوارم  این روند ادامه داشته باشد و آثاری تولید شود که مردم را دلزده نکند.

وی درباره برگزاری جشنواره فیلم‌های ویدیویی یاس خارج از تهران گفت: این حرکت موجب می‌شود تعدادی از سینماهای استان‌ها تجهیز و قابل استفاده شوند. البته مشکل کمبود سینما با برپایی جشنواره در استان جبران نمی‌شود و امید است که مسئولان و مدیران توجه ویژه ای نسبت به این مقوله مهم داشته باشند. 

این فیلمساز در خاتمه این گفتگو افزود: من بسیار امیدوارم که شرایط تولید فیلم های ویدیویی و احیاء شبکه نمایش خانگی روز به روز بهتر از گذشته شود و ما شاهد رشد و ارتقای این مدیوم مهم در سینمای کشورمان باشیم. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.