سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

عملکرد شورایعالی سینما در هاله ای از ابهام/ ۱

هوشنگ توکلی: بعید است در دولت آقای روحانی گشایشی در عرصه فرهنگ و هنر صورت گیرد

حضور هوشنگ توکلی دراختتامیه جشنواره آموزشگاه های آزاد سینمایی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص بی توجهی رئیس جمهور نسبت به شرکت در شورای عالی سینما و عدم برگزاری جلسات این شورا طی ۲ سال اخیر گفت: بسیار بعید است که در دولت آقای روحانی گشایشی در عرصه فرهنگ و هنر بصورت گیرد و نقطه روشنی در سینمای کشور ما حاصل شود.

کارگردان سریال تلویزیونی «مدرس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه مدیران دولت یازدهم نسبت به مسأله فرهنگ و هنر به شدت بی تفاوت هستند و این عرصه برایشان معنا و مفهوم چندانی ندارد؛ آن ها تنها چیزی که از فرهنگ و هنر می دانند جز یک جشن و مهمانی و ضیافت نیست و به همین دلیل است که تنها در همین مراسم و برنامه ها حضورشان احساس می شود.

توکلی با تأکید بر اینکه بسیاری از جلساتی که در رابطه با سینما در دولت یازدهم تشکیل می شود جنبه فرمایشی دارد اظهار داشت: متأسفانه در اغلب جلسات خصوصی و خودمانی مدیران کشور به ویژه در عرصه فرهنگ وتنها به تعریف و تمجید یکدیگر پرداخته می شود؛ در حوزه سینما هم بن بست مطلق کاملأ حس می شود.

بازیگر سریال پرطرفدار «زیر تیغ» در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه دولت در بخش سیاست های مالی و بسیاری دیگر از عرصه ها نیز به بن بست رسیده خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در جامعه شاهد این هستیم که بحران های شدیدی به وجود آمده و تنها دلیل آن این است که نظریه پردازها که مکتب اقتصادی را تعریف کرده اند متوجه نیستند که فرهنگ و هنر تنها عرصه ای است که می تواند سیاست آن ها را در همه زمینه ها توجیه کند.

وی ادامه داد: بیشتر اعضای جامعه فرهنگی و هنری کشور این روزها در نهایت تنگدستی زندگی می کنند و به جز تعداد انگشت شماری که به نظام اقتصادی وابسته هستند مابقی وضعیت معیشتی خوبی ندارند؛ تنها دلیل آنهم این است که تئوریسن های اقتصادی دولت آقای روحانی به این موضوع به صورت فله ای نگاه کرده و توجه ویژه ای به مقوله فرهنگ و هنر که تأثیرات مثبت زیادی می تواند در جامعه به وجود آورد نداشته اند.

بازیگر فیلم سینمایی «ماه وش» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: توقف عملکرد شورای عالی سینما تنها از همین دیدگاه ناشی می شود و تا زمانی که این مدیران در پست هایشان هستند هیچ امیدی به بهبود وضعیت سینماگران، سینما و رشد و ارتقای هنر هفتم نیست.

نظرات

  • محمد ۱۳۹۴/۰۷/۲۱ - ۱۱:۵۵
    7 0
    قطعا در دولت آقای روحانی گشایشی در عرصه فرهنگ و هنر صورت نمی گیردچون نمی توانند وهنرمندان هم زینت مجلس آنها بوده وهستند وخواهند بود وزارت ارشاد جایی است مدیران بیشترین تلاش خود را صرف محافظت از میز حال و آینده خود می کنند واز سرمایه فرهنگ وهنر برای آن هزینه می سازنند
  • 6 0
    دقیقا همینطوره چون همین اندک یارانه بیمه هنرمندان رو هم قطع کردند و یه بیمه تامین اجتماعی ناچیز که میتونست برای هنرمند دل خوش کنکی باشد را هم از او گرفتند و همه چیز آزاد شد !!!!!!!برای 4سرعائله برای شش ماه باید قریب به یک ملیون تومان حق بیمه پرداخت شود و این درحالیست که این هنرمند فرهیخته چندین و چند ماه است که بیکاراست و برای نان شب هم معطل ... پس در این صورت مجبور به بخشش عطای بیمه به لقایش میشود و درهنگام بیماری این مصیبتها هستند که به سمت خانه هنرمند محبوب سرازیر میشوند . امروز که در دست توام مرحمتی کن ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.