یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

واکنش دبیر جشنواره فیلم کودک به یک فیلم دفاع مقدسی چه بود؟

گلایه های یک تهیه کننده از مسئولان سینمایی/ اکران «تا آمدن احمد» دوباره تا آذر به تعویق افتاد!

پروانه مرزبان*

سینماپرس: پروانه مرزبان تهیه کننده سینما ضمن ابراز گلایه از مسئولان سینمایی کشور مبنی بر بی توجهی به سینمای دفاع مقدس از تعویق اکران فیلم «تا آمدن احمد» خبرداد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» پس از امضای قراداد در اوایل تابستان امسال، قرار شد در هفته دفاع مقدس روی پرده برود که در مقطعی به خاطر نمایش فیلم آقای مجیدی به ما اعلام کردند اکران فیلم به اواسط مهرماه موکول شده است و ما هم بناچار پذیرفتیم؛ اما طی روزهای گذشته مسئولان مربوطه از اکران این فیلم امتناع ورزیده و به ما اعلام کرده اند که اکران این فیلم در هفته «بسیج» از چهارم آذر روی پرده خواهد رفت.

وی سپس با تأکید بر اینکه متأسفانه حرف سینماگران دفاع مقدس به جایی نمی رسد و مسئولان سینمای کشور به آن ها بی توجه هستند اظهار داشت: این اولین باری نیست که برای فیلم های سینمای دفاع مقدس چنین اتفاقی می افتد، متأسفانه ما بارها و بارها شاهد بی توجهی مدیران سینمای کشور نسبت به این گونه آثار ارزشمند بوده ایم و با جدیت از مسئولان در سایر دستگاه های فرهنگی می خواهیم که به این عملکرد مسئولان سینمایی توجه داشته باشند.

مرزبان ادامه داد: در کشور ما متأسفانه نه تنها سینمای دفاع مقدس، که سینمای کودک نیز با بی توجهی مسئولان روبرو است و ما شاهد هستیم که حتی برای حضور این گونه فیلم ها در جشنواره ها نیز ممانعت می کنند؛ به عنوام مثال فیلم ما را امسال در جشنواره فیلم نوجوان نپذیرفتند و وقتی من علت را از آقای شجاع نوری دبیر جشنواره سوأل کردم با تحکم به من گفتند: «دلیل اینکه فیلم شما به جشنواره راه پیدا نکرد به خاطر این است که من دوست نداشتم»!

این تهیه کننده با سابقه افزود: متأسفانه مدیران سینمایی و دبیرانی که در سینمای ما مشغول فعالیت هستند به سینمای دفاع مقدس دلبستگی ندارند و همین باعث می شود تا به عنوان مثال در این دوره جشنواره فیلم نوجوان شاهد حضور فیلم های خوب و درخشانی حتی مانند فیلم «بدون مرز» که پیش از این در جشنواره های معتبر جهانی توانسته جوایز زیادی را از آن خود کند باشیم.

وی سپس با اشاره به اینکه بی برنامگی سازمان سینمایی باعث شده تا طی سال های اخیر نزدیک ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد اکران همزمان تعداد کثیری فیلم باشیم گفت: من امیدوارم حداقل به مناسبت هفته بسیج «تا آمدن احمد» بتواند اکران خوبی را تجربه کند، در غیر این صورت این فیلم نیز مانند بسیاری از آثاری که همیشه قربانی شرایط بد اکران شده اند می سوزد و زحمات تیم تولید آن به هدر می رود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ماهیگیر کوچک» در بخش دیگری از این گفتگو از به پایان رسیدن مراحل فنی مستند «۳ منهای یک» به کارگردانی صادق صادق دقیقی خبر داد و گفت: امیدوارم اولین رونمایی از این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر باشد. این فیلم با هدف تقویت مفهوم اقتصاد مقاومتی در کشور ساخته شده و ما آن را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی ساخته ایم.

گفتنی است؛ داستان فیلم سینمایی «تا آمدن احمد» در سال ۱۳۶۵ اتفاق مي افتد و روايتگر يک خانواده شهيد در جزيره خارک است. در اين فيلم احمد از نيروهاي جمعيت حلال احمر است که شهيد مي شود اما خانواده او فکر مي کنند که هنوز زنده است و دنبال او مي گردند.

 بازیگران این فیلم عبارتند از: مهدی فقیه، افسر اسدی، پرهام دلدار، ونوس حسن کانلی، بهرام ابراهیمی، حسین قفلی، جواد فولادی، سینوهه دانشمند، حسن علیرضایی و...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.